Alla inlägg den 22 december 2009

Av Therese - 22 december 2009 19:10


2 dagar kvar till julafton nu och Pica har haft vila i 2 dagar. När hon nu ändå vilar så passar jag på att tjäna lite cash genom att jobba dag på ridskolan. Dock blev det ju bara jobb i två dagar men det är ju bättre än inget.


Eftersom vila = ingen ridning kan jag ju inte uppdatera något om hur ridningen går, men kan däremot berätta att hon lyckats få ett sår på utsidan av karleden på ena fram. Hur lyckas hon med det ? Hon har blindbrodd i två hål på bak så de kan inte vara orsaken och hon kan ju knappast ha trampat sig med brodden fram på det stället. Men i vilket fall ska hon nu få ta på sig de små bootsen i hagen igen, de kändes onödiga i geggan när de ändå satt upp och ner varje dag när hon kom in.

Men jag gör rent såret med varmt vatten och smörjer sedan med proteinsalva, som kan rekommenderas starkt. Salvan är super bra på sår av olika slag och såren läker ihop fint och snabbt. Fick tipset av Lina aka "vetrinären".


Då inläggen kommer att bestå av mindre text kan jag ju ge desto fler bilder


Gräset-är-alltid-grönare-på-andra-sidan-Pica


Nöjd och belåten med sin fångst


Mina nya stövlar, Cavallo Grand Prix


På återseende!


// therre











































Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards