Alla inlägg den 29 december 2009

Av Therese - 29 december 2009 11:54

Imorse var det sviiiiin kallt ute, termometern visade på - 18 grader, när jag tog den kära blå bilen till stallet.

Hastighetsmätaren visade på 200 km/h och jag körde den blå på växel nummer 3, sen kan väl sägas att en Volvo 240 från -83 inte ens kan komma upp i de hastigheterna. Men vi kämpade oss iväg eller snarare jag kämpade med att försöka stänga ute det fruktansvärdatjut- ljudet som hastighetsmätaren lyckas åstadkomma när den lever sitt eget liv.

Väl framme i stallet blev det borst och sedan på med grejer för ett ridpass, säger bara "Tacka vet jag varm ridhus!" Pica var inte på sitt bästa humör idag, utan vi fick jobba med att bli eniga på vad vi skulle göra. Skritta? Eller stå still? Galoppera ordentligt eller guppa med rumpan? Till slut så lyckades jag väl vi bli sams. Har svårt att finna inspiration nu när det är så satans kallt, ska försöka planera min ridning lite mer noggrant inför nästa vecka.

Efter ridpasset fick hon gå ut i hagen till sina kamrater, där somnade hon i solen. Kan säga att vädret ute var helt underbart fint! Dock väldigt kallt, termometern visade på - 16 grader nu när jag kom hem igen.


     


När jag var klar i stallet tog jag min blå tjut bil och åkte hem. Nu har jag just duschat och kolla lite tv. I eftermiddag så bär det av mot Örebro för att kolla in mellanagsrean.

På återseende!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards