Alla inlägg den 3 december 2009

Av Therese - 3 december 2009 12:55

Dagen idag tillbringas i soffan på rygg. Gårdagens "ridpass" var katastrofalt! Pica var pigg som en lärk,  är ju iofs roligt, men det blev lite för mycket av det goda. Ryttaren orkade rida 3 minuter max i streck innan det var tvunget att stå still för att få rygg-krampen att släppa. Tårarna var nära flera gånger, men rida det ska jag! Så nu har jag fått "sjukskriva" mig för att vila ryggen så jag orkar göra vardagliga sysslor. Vill bara bli av med den här skiten nu!


Pica rid  


Senaste veckan har jag gått i funderar tankar om framtida utbildning. Jag har länge funderat på just beteendevetare. Jag vet ju inte riktigt om ridlärare är något som jag vill göra för all framtid eller om det egentligen bara är något jag vill plugga för "skojs skull". Valen är svåra men jag tror att jag  börjat rikta in mig mer på beteendevetare. Målet är att få jobba som dom göra i Criminal Minds, med att göra gärnmannaprofiler  (stavning?) och lösa brott.

Har hittat en utbildning i Örebro som verkar vara rätt, socionom-utbildning. Eftersom den är i Örebro är det ju väldigt bra för det löser ju en massa problem som man skulle få om man ska flytta till en annan stad med häst osv.


Nu ska jag försöka hitta på någon sorts mat.

På återseende!


// therre




Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards