Alla inlägg den 23 december 2009

Av Therese - 23 december 2009 22:05

Idag blev det en mysdag med Pickis. Åkte till stallet vid 15. Började med en grej som kommer att ses imorgon. Sedan vardaglig mock och mat-görning. Sedan kollade jag lite på Cissi-träningen en stund i väntan på att ridhuset skulle bli ledigt, Angie och jag ville släppa våra tokiga pållar.


Men innan de fick springa lösa så blev det borstning. Såret såg fint och torrt ut idag så jag lät det vara. Dock hade hon blivit lite svullen just runt såret, men det är ju helt okej med tanke på hur mycket blod det faktiskt kom ifrån det iförrgår.


 

Jag och Pica har massagestund, dock fick Pica robotögon   


Massageborsten åkte givetvis fram och Pica njöt så hon stod i en helt konstig ställning, hann tyvärr inte få någon bild på det men ska försöka nästa gång. Hon sänkte sig säkert 1 dm med baken och ryggen och läppen ihopsnörpt, såå söt!


Sen fick Pica och Luna springa, med betoning på springa(!), i ridhuset. Jäklar va de galopperade! De satte fart fram och tillbaka genom ridhuset med inslag av lite bockar och bakutsparkar. Tänk om Pica hade viljan att galoppera så när vi arbetear tillsammans.

Men man blir så glad i själen när man ser sin häst glad   


Nu åter till uppesittarkväll med Bingolotto, en tradition sedan jag var liten.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards