Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Therese - 16 januari 2011 10:56

Efter att ha pluggat i 1,5 vecka á minst 6 h/dag och skrivit två tentor på sammanlagda 17,5 poäng är jag nu mera ledig i hela två dagar! Helt utan plugg what so ever!! Det känns redan tomt    Haha! Jag lovar att jag ska inte öppna en endaste skolbok förrän på typ tisdag kanske om jag orkar...
Psykologitentan jag hade i fredags kändes bra, den blir nog iaf godkänd. Kriminologitentan däremot kommer det stå ett stooooort fett U på när jag får tillbaka den. Helt sjuka frågor och jag hade inte riktigt pluggat med fokus på helt rätt saker, men what to do, what to do. Omtenta måste man väl nästan få göra någon gång i sitt liv och framförallt få underkänt på något man gör! Men nu är det slut tjatat om skolan och jag lovar två dagar med enbart hästig karaktär på inlägg   


Pica har gått fint i veckan. I onsdags red jag återigen med gramanen och denna gång red jag verkligen. Hon var lite motsträvig ett tag men sen gav hon upp och accepterade att det faktiskt var jag som bestämde.
Torsdag blev det ett pass utan gramanen och jag ska erkänna att gramanen faktiskt hjälpt till att få henne ett snäpp mer lösgjord. Men fortfarande fick jag passa höger bogen i vänster varvet eftersom hon gärna vill smita ut med den lite väl mycket. Till och med galoppen kunde jag rida, fick till väldigt fina galoppsprång emellanåt och kunde lägga ner henne i en djup form i både trav och galopp, precis som man ska kunna göra.
Har även löst min och Picas kandardebut på ett enkelt sätt, Cia tyckte jag skulle börja lite med det. Så jag pratade med Åsberg om det igår och jag ska få låna hennes kandar så mycket jag vill, perfekt! (Thanks a lot!) Så jag ska be Ola hjälpa till att passa in det (han är än så länge helt ovetandes om min planer, dock inte nu längre kanske   ) och sen så kan vi börja med att iaf skritta på det, det ska bli spännande!
Fredag fick hon vaccin-spruta så nu tar hon det lite lugnt ett par dagar. Vetrinären fick även kolla på sårskorpan som blivit efter hennes sår i karleden och hon tyckte det såg fint ut och jag skulle bara låta det vara, inte smörja eller pilla, bara borsta.
Igår lördag hade jag lyxen att det redan var mockat när jag kom till stallet, tusen tack Mimmi! Pica fick inviga sitt nya täcke på dagens skrittpromenad. Hon har fått ett helt Horseware Rambo fleece i samma färger som mitt ridtäcke. Det är egentligen Andréa´s men eftersom Mojje var för stor för 145 cm-täcke gjorde vi ett byte, jag fick hennes och så köper jag ett nytt 155 cm i Scandinavium istället åt henne. Jag skulle ändå ha köpt ett då, men nu fick jag ju mitt tidigare   


 

Pica är inte riktigt den bästa fotomodellen, hon var rätt uttråkad    

(Hon lyckades liksom blunda på den bästa av fem bilder!)

 

Idag ska hon få gå till frisören och frisera sig, rycka man, klippa öron, skägg, hovskägg samt upp på nacken. Hon ser inte riktigt ut som en dressyrhäst i dagsläget.
Imorgon sätter vi igång med ridning igen, då blir det ett lugnt pass med ca 80% skrittarbete, där efter fortsätter veckan med ridning och på torsdag/fredag beräkanar jag att vi är i fullgång igen. För på lördag så är det dags för domarkursen där vi ska rida. Ser fram emot det jättemycket!

Sådär, ett inlägg i sann Therre-anda och jag ska inför framtiden nu försöka hitta tillbaka till de där riktigt hästiga inläggen som jag en gång hade, försöka ha fler bilder och uppdatera bra mycket oftare än vad det blivit hittills detta år.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards