Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Therese - 31 januari 2011 15:31

Gårdagen bjöd på bak utav smarrig kaka som jag bakade själv från scratch, typ choklad-sockerkaka med smörkräm emellan. Promise you att det slank ned för mycket! Men nu är det slut, nyttigt fram till Scandinavium åtminstone! För då är det semester och då får man äta/dricka vad man vill, det blir som en liten belöning för att man är duktig.


Förutom kakbakning så blev det en ridtur på Pica. När jag väl kommit igång och faktiskt gjorde iordning för ridning hade Madde, Linda och Äva-Lena redan tillsammans med Ewa byggt upp hinder i hela ridhuset. Men vad gör det mig? Det är ju bara att rida på tänkte jag, förhoppningsvis även lite gratis framåtbjudning. Framåtbjudning det fick jag! Höll på att trilla av en gång för att Pica drog iväg och höll på att dö för att Äva-Lena´s häst Starboy hade ett par väldigt läskiga skydd som lät varje gång han rörde sig. Så detta pass skulle te sig till att bli helt magnifikt bra! Kanonfin galopp med härlig uppförbackekänsla, härlig flaschig och luftig trav.


  


Min häst är tillbaka igen! Jag kunde känna hur positiviteten flödade i henne och både hon och jag arbetade tillsammans igen. Så där bra galopp som jag hade igår har jag inte haft på länge. Så bara "för att" testade jag lite byten, fick till två bra, ett åt varje håll. Sen tycker Pica att det räcker, då blir det mest bakben uppe i luften. Men det gjorde ingenting för hon var så himla positiv!

Så nu fortsätter jag denna vecka med att rida på som vanligt, lägga in lite större krav och försöka rida lite mer övningar än bara volt och fyrkant. Fortsätter dock att rida utan sporrar ett tag till.

Nu lite bloggläsning och sedan mot stallet!
På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards