Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Therese - 16 augusti 2011 21:10

Efter att Pica fått gå i skritt och galopp under lättsits i två dagar och en dag med enbart "lös-motionering" i ridhuset, dvs sprungit lös. Så var Pica superduper fin idag när jag longerade! Hon har nog aldrig varit så fin som hon var idag!! (På lina alltså)


Hon fick börja med att värma upp med linan knäppt över nacken och sedan i båda varv, skritt, trav och galopp. Redan här började hon söka sig självmant nedåt. Efter "framlongering", satte jag longerlinan genom bettringen och i lägsta ringen på gjorde på innersidan och inspänningstygeln på utsidan. Sedan lite skritt som pust och därefter trav och galopp. I traven var hon riktigt fin, hon sprang med en rundad låg hals och såg riktigt, riktigt tillfreds ut! I galoppen var hon inte lika fin, men efter att ha fått galoppera igång lite ordentligt så blev hon helt okej där med. Varvbyte och lika fin i traven som i föregående varv. I galoppen blev hon lite högre i formen, men efter att ha fått galoppera på lite rejälare så började hon sänka och runda sig i halsen.


Imorgon så ska jag hoppa upp i sadeln och rida som vanligt igen. Det blir självklart med hjälp från backen eftersom jag valt att inte rida vanligt förrän jag kunde få hjälp vid ridningen. Så imorgon sker det igen....

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards