Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Therese - 26 augusti 2011 21:40

...de bare går och går och inte hinner jag med att skriva. Men i väntan på att varmvatten skall infinna sig i duschen så kan jag skriva några rader om de senaste dagarna.

I tisdags så fick Pica i sällskap med Madde och Ganzy samt Anna och Skutt ta en joggingtur i skogen. Slängde på tränset med pelhamet för att kunna ha någon sorts chans att jobba henne lite grann. Skrittade en hel del på korttygel och jobbade med ställning och att flytta undan för båda skänklarna. Mot slutet var hon rättså mjuk och följsam trots så lite jobb   
Onsdagen fick hon vila eftersom jag hade omtenta mellan 14-18. Var dock klar redan 15.50 så jag passade på att ta mig en tur på stan i Örebro för att kolla in om jag kunde fynda något fint i klädväg. Lite besviken på utbudet faktiskt och kom hem med en enda tröja av stickad lite "pösigare" model, blå randig i olika nyanser.


Igår torsdag så blev det träning och nu kan vi snacka muskelarbete och "strech-ridning" på hög nivå! Efter lite öppna, sluta, förvänd öppna osv på volt red vi öppna och förvänd öppna på fyrkanten med lite överböjning och tryck framåt. På slutet fick jag rida i galopp på volt och överböja och få Pica att släppa till det där lilla extra. Ett riktigt svettigt men härligt ridpass!
När jag hoppade av var jag helt mör i benen, de var som spagetti. Ett tecken på att jag verkligen ridit på den fina bruna alltså. Idag upptäckte jag att jag hade träningsvärk insida lår och de djupare magmusklerna, vilket också tyder på att gårdagens träningspass inte bara var träning för Pica utan även för mig. Men efter det passet var Pica riktigt bra alltså. Och jag kände att ridningen med pelhamstången gett lite resultat för hon var inte alls lika "hängig" som hon brukar utan jag kunde lätta av utan att hon" tackade och tog emot och körde upp huvudet och tog bulldozertrav". Utan lätta av och kvar gick hon.


Idag red jag på utebanan och lämpligt nog så låg det ett par bommar som ramade in en perfekt fyrkant på den stora banan. Började med att först skritta Lübeck och tillbaka på vägen, sen skritta lite på hoppbanan där Frida och Sessan joinade. Så vi skrittade nog cirka 15-20 minuter. Tror nog jag ska börja varje ridpass med att skritta fram så länge på Pica. För idag var hon också väldigt härlig att rida. Dock upptäckte jag att jag är lite för "rädd" att lätta av så mycket som behövs, så jag rider och smyghåller Pica lite vilket är helt fel!! Jag måste ju lätta av och låt henne bära sig själv, annars kommer vi inte särskilt långt. Läxa till mig alltså.


Nu ska jag strax hoppa i duschen. Min kropp är rätt trött efter två dagars jobb med ena dagen 3 timmars reklam körning och idag 3 timmar med Ikea och Biltema kataloger, det är rätt tungt. Sen adderar vi ett hårt träningspass under gårdagen också. Imorgon tar jag sovmorgon för att sedan möta upp Madde på stan för en sväng om och sen blir det insläpp av 28 st hästar och longering av en stycken Pica innan kvällen är kommen med middag + utgång med tjejerna.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards