Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Therese - 22 augusti 2011 11:50

Då var det måndag igen och en vecka kvar till jag börjar min fjärde termin vid universitetet. Denna termin kommer vara lite mer betydlig då jag ska skriva min första C-uppsats inom Psykologi. Schemat är hektiskt då inte mindre än fyra stycken tentor skall avbetas under tiden som uppsatsen skall påbörjas. Men efter v 43 hoppas jag att jag kan hålla fullt fokus på enbart uppsatsen, då är nämligen tentorna över och med lite förhoppning har jag också skrivt VG på alla fyra   (det är ju smart att sätta press innan man vet vad kursen innebär?)


Men först har jag ju en stundande omtenta som sker på onsdag. Ber till gudarna att jag fokuserat rätt i min pluggning denna gång och att jag klarar den. Men ska verkligen ta mig tid denna gången. Sist stressade jag mest igenom bara för att få den gjord, motivationen var inte på topp då. Men nu så är målet att bli av med skiten och klara den! För om jag klarar den har jag bara roliga saker kvar under mina år som är kvar på universitetet   


Men nu till helgen som gått. Pica har haft en vilodag med en liten promenad. Pica tycker det är väldigt spännande att vara på promenad själv och levde ut till max genom att frusta och blåsa genom näsborrarna och ha svansen rakt upp med tillhörande passage-trav-skritt. Allt detta för att hon såg ett par hästar som gick på sommarbete ca 100 m bort. Jaja, det är ju tur det finns lite liv i hästen, hihi   

Lyckades få en fin bild på Pican när vi kom tillbaka till stallet. Bilden manipulerade jag lite med en app jag laddat ner till Iphonen.


  

Appen heter Instagram


I söndags red jag tillsammans med Madde och Ganzy. Först skrittade vi ut en sväng. Bort på vägen, genom dungen vid Fisksjötorp och sen ut och runt gärdena och tillbaka längs med vägen. Sen red vi på hoppbanan där det var full aktivitet med hoppträning. Men då får man träna koncentrationsförmågan lite extra helt enkelt. Jag red återigen på pelhamet, dock kändes Pica lite som om hon gick med handbromsen i så idag ska jag rida på "vanligt bett" igen. Vill inte tappa någon framåtbjudning inte!
Red först fram i trav runt hela hoppbanan, flyttade henne lite åt båda hållen och arbetade med att få henne rundare och djupare i formen. Sen tog jag galopp och red små tempoväxlingar, tyckte inte jag fick henne riktigt så bra som jag ville. Kändes lite segt. Sen hittade jag en liten fyrkant längst upp på hoppbanan, där det även är som brantast då hoppbanan är belägen på en lätt nedsluttning. Men där red jag skänkelvikningar och de fungerade riktigt bra undan vänster skänkel. Fick till den där skänkelviknings-känslan till och med!
Lite galopp på volten och sedan trav där jag bara jobbade med att rida på framåt och få henne att runda och sänka sig som avslutning. Hon kändes bra, dock lite handbroms som sagt och jag kände att jag red bra också. Så ett bra ridpass helt enkelt!


   Pica med sin "nya" nosflyveil

 

Pica och Ganzy på väg hem från sommarhagen

 

Nu ska jag läsa bloggar, sen återgå till pluggningen.

På återseende!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards