Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Therese - 9 januari 2012 12:23

Igår skedde det som jag väntat på i flera veckor! Sadlade på min fina springare och skrittade uppsuttet utan bakutsparkar eller krumbukter, wihoo! Visserligen en hel del svanspiskande och lite takt-steg emellanåt men vad gör det?! Pica kändes iaf härligt positiv och kunde jobba fint i skritt även på kort tygel, visst försökte hon trava iväg när jag tog tygeln men med lite små förhållningar så skrittade hon på i vad man kan kalla lång rund form. Men hon stannade inte iaf eller kastades sig framåt i hysterisk galopp   Så nu är vi på g igen! Ska skritta denna vecka eller tills hon slutar piska så med svansen. Känns inte kul att rida på en häst som inte är helt tillfreds med sig själv (kroppsligt alltså).


Pica och Luna galna i hagen en dag förra året  


Ringde till Krafft förut för lite foderrådgivning nu när Pica börjat tappa muskler. Fick rådet att byta ut Picas tidigare fodergiva av 0,5 kg Krafft Sport mot 0,5 kg Krafft Muskel så det ska jag verkligen göra. Såg att Mariadressyrsnack.se hade fått samma råd till sin häst Arras och han hade ju blivit superfin i kroppen efter det. Så nu hoppas jag Pica kan komma tillbaka och till och med få ännu mer rundare former, framförallt halsen (kanske är ett bra "halsfoder"   (internt skämt red. anm.)) .   


       


Mitt nästa måste på listan är att skicka in dispensansökan till förbundet, 300 spänn i avgift jippie! Tycker det är lite fjantigt att min häst som har en livslång åkomma måste ha dispens för nosnätet bara för att vi råkar föredra dressyrtävlingar mer än hopptävlingar. Men regler är regler, that´s it!


Nähä, nu tog orden slut så jag avslutar här.
På återseende!


//therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards