Direktlänk till inlägg 25 december 2009

Julen snart slut

Av Therese - 25 december 2009 12:09

Julaftonen igår började med traditionell julfrukost på ridskolan. Klockan kvart i 6 infann jag mig där för att vara "ridvakt" när årseleverna skulle rida en sväng.

Klockan 07.20 serverades det julfrukost, tomtemor var ofc Åsberg akompanjerad av tomtefar Ola vid gröten. Frukosten avnjöts i gott sällskap och efter att alla var mätta och belåtna så blev det lite julklappsutdelning. Jag gav Mimmi ett par nya ridvantar från Roeckle och en Merci-ask, själv fick jag en super fin dunväst i lattebrun från Jacson utav ridskolan dock var den något liten så jag hoppas den finns kvar i en större storlek, annars får jag något annat.

Från Mimmi fick jag den finaste julklappen av alla, stort tack!


Den hade hon pysslat ihop själv och den pryder nu fint min vägg.


Efter frukost blev det lite mockning och så till Pica, hon var en lycklig häst igår morse när Mimmi mosade i henne fyra äpplen, haha!

Sen åkte jag hem för att invänta mat och julklappar.


Fia hade ett helt bord att sitta på men valde gratängformen, hungrig?


När maten sedan var uppäten och alla var mätta och glada här hemma så jag gick för att sova lite middag, jag höll formligen på att somna sittandes. Vaknade sedan 15.15, Kalle Anka gick ju på tvn så hela släkten trängdes och glodde på det. Jag själv har börjat bojkotta Kalle och vill endast se de "nya" filmerna på slutet. Sen blev det kaffe och jag piggnade till en stund igen. Därefter julklappsutdelning, då jag är yngst i min släkt när vi firar jul har vi ingen tomte och har inte haft på säkert 10 år.

Min bästa julklapp som jag fick hemma var dessa.


Nu börjar jag min egen samling efter att ha lånat Jenny's i ett antal gånger.


Sedan fick jag pengar, lite fler flytta-hemifrån grejer, schampoo och balsam som är super bra(!), plus en massa andra grejer. Lagom med julklappar iår. Men fick självklart som alltid lite sånt som jag aldrig kommer använda, men vad har man annars en mormor till.

För pengarna jag fick klickade jag sedan hem säsong 3,4 och 5 utav Vänner då pengarna egentligen skulle ha gått till det men mormor tyckte att det var onödigt köp.


Är nöjd med min julafton fast på kvällen hade jag otroligt ont i huvudet och halsen och mådde jätteilla, trodde jag skulle bli sjuk men idag är jag tipp topp igen.

Förut var jag ute och gick en sväng i mina ridstövlar, de är riktigt sköna om man inte böjer så mycket på knäna. Men tanken är att till veckan göra premiärridningen i dem, behöver nog en lyftkran för att komma upp då tror jag, haha!


Nu ska jag fortsätta min dag med att ladda inför kvällens fest. Pica ska få springa en kortis på lina idag.

På återseende!


// therre

 
 
Andréa

Andréa

25 december 2009 13:36

gratinerad katt...?? hmm kanske kan funka på nyår om fläskfilen är slut...=)

http://andreavill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards