Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Therese - 8 oktober 2010 19:33

Måndag: Hel vila
Tisdag: Skritta ut
Onsdag: Promenad
Torsdag: Promenad


Fredag (idag): Red ut på hoppbanan. Hade inga sporrar och bara mitt korta "hoppspö" med ut. Skrittade fram några varv, tog sedan tyglarna och Pica kändes väldigt samarbetsvillig. Okej, abslout inget bländande gå i form, helt magiskt steg osv. Utan hon kändes bara väldigt framåt för skänkeln. Så det var en väldigt positiv grej, lade till skänkeln lite extra och vips så flyttade hon undan baken. Lade till andra skänkeln och samma sak där. Och fortfarande inte något wow! Framåt i trav, mjuk i steget men väldigt styv i sidan. Men jag lät det vara. Vi har ju vilovecka som ni kanske redan har räknat ut från ovanstående vecko-resumé.
Forsatte seda i galopp, även här valfri form. Pica valde att ha huvudet rakt fram. Hon var riktigt pigg och glad idag. Ökade farten lite hela tiden och till slut släppte jag på till fullfart. Man får sån jäkla adrenalin-kick av att få galoppera på fort. Sen lite skritt och galopp i andra varvet också. Sen skulle jag skritta va på vägen. Men Pica som kommit upp i varv blev helt extas när vi gick mot utgången så hon började småhoppa upp mot Privat, där Emma, Elin och Frida var. Dom bara skrattade! Ewa tyckte vi skulle sluta vara där, eftersom Pica alltid typ travar eller småhoppar just på den stallplanen, haha!. Till slut kunde jag vända henne om och skritta av på vägen. Då blev hon lugn igen.


  


Imorgon ska jag och Andréa försöka oss på att klippa Pica. Förra året gick det ju bra även om Pica till en början var så spänd att klippmaskinen studsade mot hennes kropp. Iår har jag två klippmaskiner, en för at klippa det grövsta och sedan en liten utan sladd som man kan klippa lite "konturer" med. För den här gången ska hon bli fin. Förra året var det lite mer klipp fort så vi blir klara, det var en rätt svettig match då. We hope for the best!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards