Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Therese - 15 oktober 2010 21:02

Igår gick det så där dåligt att rida så jag nästan ville börja gråta. Oj vilken mes jag lät som nu, haha! Men det var verkligen katastrofalt!! Jag satt som en jäkla påse nötter, armbågarna var någon annanstans är där som ska vara och skänklarna var  på fel ställle. En skitdålig ryttare kan ju inte ge annat än ett skitdålig ridpass till sin häst. Men what to do? Jag kämpade mig igenom det hela. Böja och benda var det som var den stora övningen igår, Pica var som en jäkla stock!
Försökte tänka på att inte spänna mig i överarmen och bli statisk men det är svårt när man har en überstark häst. Pica var så att säga väldigt framåt igår, i galoppen gick hon och väntade på att få dra iväg i ett snabbare tempo. Minsta lilla eftergift var hon som skjuten ur en kanon iväg i supersnabb galopp. Det var nog det som gjorde att ridpasset ändå var lite roligt. Pica var glad!


Idag däremot kan jag säga att veckans alla skitpass har gett resultat idag var hon tillbaka, GULD-PICA! Idag bjöd hon verkligen på sig själv. Härlig trav och ännu härligare galopp. Jag kunde inget annat än bara sitta och le åt att hela hästen kändes så himla härlig. Det blev ju lite mycket översamling i galoppen men det är så roligt när hon går där och kortar sig utan att jag ens behöver göra något. Jag skrattar bara åt henne och ger en klapp, så himla söt!
I traven så är det jag som tabbar till allt. Jag rattar för mycket i handen och då är det klart hon inte går fram som jag vill. Måste lära mig att i dom lägena rida på mer framåt med bibehållt stöd i tygeln. Vi gjorde nog väldigt fina skänkelvikningar idag! Kändes iaf väldigt bra, bibehållen bjudning och Pica flyttade undan för ett lätt skänkeltryck. Summasumarum: GULDPASS!


 


Just nu har jag intagit ryggläge i soffan, bästa stunden den här veckan! Denna vecka har verkligen gått i ett känns det som, inte en lugn stund. Upp tidigt, skola på dan, hemma 16, något att äta, stallet, hemma 20, då var det ju liksom inte så mkt mer än att se sina program på tv och sen sova. Dagen efter samma procedur igen, så imorgon ser jag fram emot en liten sovmorgon.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards