Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Therese - 19 oktober 2010 22:31

Igår höll jag på att bli tokig på mig själv! Efter bara två veckors sporadisk ridning/vila så har jag tappat allt vad kroppskontroll och ridning heter. Alla ryttare har sina små brister som de ständigt jobbar med, mina brister är gigantiska! Jag funderar starkt på att sätta ett spännband kring armarna så att armbågarna är intill kroppen, steloperera handlederna och ryggraden. För med met-mask-hållning kommer man inte särskilt långt med inom dressyren.
Pica skötte sig utomordentligt igår eftersom piloten var den sämsta någonsin tror jag. Flera gånger fick jag bryta av till skritt och ta ett djupt andetag och sedan börja om igen, enbart för att jag blev så frustrerad på att jag inte hade någon kroppskontroll what so ever!

I höger kan jag väl medge att det gick ganska så bra, men i vänster så kunde jag inte rida. Vänster skänkel var som en jäkla fiskpinne som hängde ut med Picas sida. Den var som obefintlig! Inte en tillstymmelse till arbete, hörnpassering med rundad och formad häst? Nja, hur långt kommer man med att rida enbart höger varv och raka hörn? Inte så långt iaf. Men bara att jobba vidare helt enkelt.


  

Grova armbågsproblem! 


Idag gick det väl lite bättre att rida. Dock fick jag efter ca 15-20 minuter hoppa Pica och hoppa upp på Bemi eftersom Sara inte riktigt var tillfreds med hur ridningen gick. Så jag satt på Bemi en stund och Sara fick prova på Pickiluring. Bemi var som en liten ponny att rida i jämförelse med Pica, men kände ändå trevlig. Dock har den lilla hästen en rejäl underhals men med fortsatt fint jobba från Sara´s sida kommer den snart vara bort och musklerna kommer lägga sig på ovansidan istället för undersidan.
Kom snabbt fram till att det är bra mycket jobbigare och energikrävande att rida på någon annans häst än sin egen. Men det är väldigt roligt och lärorikt också! Och nu när jag provat den lilla hästen så vet jag lite mer hur han känns och kan ju på sätt hjälpa Sara bättre från backen.
Jag kan erkänna att det var länge sedan jag var så svett och högröd i ansiktet efter ett ridpass som efter att ha suttit på Bemi. Men det är också härligt att få känna att man lever och få rida ordentligt.


Imorgon hoppas jag att mitt nya ridtäcke kommer! Har beställt det brunrandiga som finns på Hööks eftersom det är liknande det jag egentligen beställde från Horseware. Men jag bytte ju till ett golden stripes färgat då det bruna skulle dröja ett halvår.


  


  


Så hoppas, hoppas det finns en paket-avi när jag kommer hem från uni imorgon, annars blir jag ledsen. Beställde faktiskt måndag förra veckan och det skulle skickas omgående. Nu blir det dusch och sen sova.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards