Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Therese - 17 oktober 2010 19:31

...bitterfitta igår, gamla vanliga fixar-Therre idag. I morse när jag klev upp och åkte mot ridskolan så var gårdagens ångest/vredesutbrott/besvikelse som bortblåst. Alla som lovat dyka upp idag dök upp på utsatt tidpunk. Till en början lite panik när ljudet till framhoppningen inte fungerade som det skulle. Många springturer mellan framhoppning-domartorn-in och utsläpp från banan för instruktioner och diskutioner, sen fungerade allt prima-ballerina! Alla som var funktionärer var guld idag! Inte en endaste sur min trots kyla och långa pass ståendes. Alla var på ett glatt humör och likaså var ryttarna.  Den här tävlingen var helt klart en av de bästa vi gjort! Tänk vad lite samarbete mellan alla parter kan göra.

Överdomar-Bertil var en skön snubbe som fixade med walkie-talkies till framhoppning och in/utsläpp så det kunde flyta på ännu bättre, nu när ljudet var out of question. Efteråt samlade han till möte och han gav bara en massa beröm! Han hjälpte även till att tolka i TR  angående hur avanmälningar/strykningar ska skötas, så nu ska ingen längre komma undan att betala.

Så vid halv tre var tävlingen klar, 115 starter i tre klasser. Bättre flyt går inte att få! På den tid som Åsberg, jag och Angie fixade in ridskolans hästar så fixade övriga undan bana, framhoppning och framridning. Tänk om det kunde vara så här varje gång, idag var det roligt att anordna tävling igen!


  Vilket hinder illustrerar dagens samarbete bättre än hjärt-hindret?


Efter tävling blev det att fixa klart med dagens resultat, sammanställa inkomst/utgift-papper och lite breifing från våra ordinarie liv oss emellan (Ida, jag, Andréa och Ami). Vid 17 sedan började jag fixa med Pica. Ingen ork till vae sig ridning eller longering infann sig idag så hon fick rasta sig i ridhuset nu när det ändå var öppet på hela. Gissa om hon gillar det?! Med svansen högt varvar hon super-snabb galopp med luftiga travsteg, hela tiden med iaktagelse ifall någon tittar på henne. Hon är en riktig diva som älskar att visa upp sig!

Sen fick hon komma in i nyspånad box och lite silage. Sen hade vi mys-stund. Det finns nog inget som gör mig så glad som att få vara helt själv i stallet och få mysa med Pica. Hon kliar mig och jag kliar henne, bättre kan ingen ha det! Bättre kontakt än så här kan man nog inte ha! Jag kan säga att hon är nog den bästa häst jag haft!


 

  Älskade häst   


Imorgon har jag "ledigt" dvs ska inte till uni utan ska plugga hemma. Det ska bli skönt, ska börja min dag med en PW. Som jag längtat efter denna PW! Har inte hunnit med det nu på en hel vecka. På eftermiddagen blir det stallet och Pica-mys med ridning.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards