Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Therese - 10 oktober 2010 21:10

Nu är den puts väck vinterkostymen! Pica var förvånadsvärt snäll att klippa iår. Med lite mat så gick det galant, det som gick mindre galant var att båda klippmaskinerna valde att bråka lite. Klipp, klipp, klipp, tugg, tugg, tugg, klipp, tugg, osv. Men efter klippning både igår i två timmar och idag en timme så är hon nu av med all päls. Skulle igår ha lagt på ett superfint våffel-täcke i marinblått, men det satt som på någon som har på sig kläder av för liten storlek. Pica har verkligen breddat sig! Så jag gav bort det istället, Pica fick nöja sig med ett vanligt fleece-täcke. Men hur som så är hon nu klippt och har för tillfället antagit färgen av leopardaktig ton. Är man inte bäst ska man vara coolast!


Efter dagens klippning så fick hon rasta sig lite i ridhuset. Det tyckte hon var skojigt, sprang som en tok och visade upp fina byten i vartannat, passage-trav och lite supersnabb galopp. Supersöt! Imorgon återupptar vi ridningen igen.


Avslutar med att bjuda på ytterligare två filmer från tävlingar.



Filmbeskrivning: LA:3 hemma-tävling, 191 poäng 61,61%
Ord från domaren: Rör sig trevligt men blev ojämn i uppvisningen lite "av och på".

 


Filmbeskrivning: LB:2 hemma-tävling, 205 poäng 68,33%, tredje placering!
Ord från domaren: Jämn och prydlig uppvisning präglad av mjukhet. Jobba lite med rytmen i upptagen och satsa hela vägen i mellangångarterna.

Detta program är jag verkligen inte nöjd med! Ser inte ut som några 68,33% i mina ögon inte, men man får vara glad över att domaren inte har mina då   


På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards