Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Therese - 22 oktober 2010 17:39

...andra människor oavsett problem är något som jag tycker om. Det gör mig glad att få se andra människor glada. Att jag med min lilla blogg och Picas Head Shaking Syndrom skulle hjälpa flera människor trodde jag aldrig. Idag när jag loggade in hade jag fått en fråga i "fråga-spalten" från en tjej som ville kontakta mig ang HSS och nosnät. Då blir jag glad, jag ska få hjälpa någon som har samma problem som mig! Jag är ju absolut ingen expert utan bara någon med erfarenhet av åkomman   


Igår anlände äntligen mina Hööks grejer och jag är väldigt nöjd med dem. Täcket kan jag starkt rekommendera till andra, det är inte bara snyggt det är superb passform också. Pica som är strl 145 i alla täcken passade perfekt i ridtäcket strl 145. Först trodde jag det skulle vara för litet, men det satt som ett smäck på Pica. Extra bra var den breda kardborren som man "stängde" täcket med och stor plats för sadeln, om ni hänger med   


  


 


Grimman den var också helt perfekt, Pica blev superfin! Börjar mer och mer gilla rosa, men bara på saker i stallet eller som små detaljer.


  


  

Med texten: Precious

 

Igår kom jag till stallet sent så mörkret hade börjat falla in, så det blev ett jogging-pass på hoppbanan eftersom jag ogärna ger mig ut på vägen bland alla fartdårar när det är mörkt. Och se bara för att jag inte ställde några krav så kändes hon väldigt bra, trots att jag red i bara skor!
Så jag kom igår på en teori om varför det gått så uruselt att rida, jag kräver för mycket för snabbt! Jag överrider allting och är för snabb i mina handlingar och slutsatser, det blir bara pannkaka av allt då och det vet jag ju mycket väl. Så hädan efter ska jag försöka skingra alla tankar och bara rida efter hur det känns inte efter hur jag vill/tycker det ska kännas just den dagen.


Idag åkte jag till stallet tidigt. Mockning av två stycken boxar stod på tur, Putte och Pica. Sen var det träning, red fram minimalt och värmde liksom bara upp i trav utan några krav. Ville inte göra något fel utan ville hellre ha hjälp på en "oframriden" Pica så jag vet hur jag ska rida själv sedan.
Fick rida i trav på volt under lättridning till en början, hitta rätt ställning och formning, rätt takt, rätt tempo. Sen fick jag sitta ned i traven, sträcka upp mig, vinkla om händerna och in med armbågarna. Efter en stund fick vi in en fin takt, lite galopp med samma arbete här. Låg form och böja, böja, böja. I slutet red vi låååååg form och böjde lite extra så hon skulle sjunka ner ännu mer och hon gick väldigt avslappnat till slut. Ett lungt och harmoniskt pass helt enkelt utan några som helst krussiduller eller stora krav på samling.

Det här var ett riktigt bra pass för både mig och Pica, vi fick liksom hitta tillbaka till varandra. Tillbaka till lugnet igen   


Efter träningen blev det en låååååång fika/skvallerstund med Ola och Andréa. Loni tittade in en kort stund när hon tog paus, även Åsberg, Madde E kom och skulle rida men kom iväg först efter en stund prat. Åkte till ridskolan vid 8.15 imorse och åkte därifrån vid 15, woooops!    Men har man trevligt så har man! Jag har ju inte hunnit vara där och skvallrat på tre veckor, så det var lite som att ta igen förlorad tid, haha! Men det är så härligt att bara vara där och umgås.


Nu ikväll är det jag som står för maten här hemma, bjuder på kyckling i mustig sås med ris. Imorgon vankas det uteritt tillsammans med Sara och Bemi, kan bli spännande eller väldigt lungt. Jag hoppas på det senare...

På återseende!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards