Alla inlägg den 5 november 2010

Av Therese - 5 november 2010 11:58

Nu är jag trött på att ha ont i ryggen! Efter besöket hos Patricia i onsdags har det ju blivit ljusår bättre men fortfarande inte helt bra. Idag är jag nästan så bra att jag skulle ha kunnat rida en lättare tur men jag väljer att fortsätta vila istället. Men jag är trött på den här skiten nu, jag vill rida igen!


Madde kom ju hem igår och fick hoppa upp på Pica för ett ridpass. Det var ett grispass som syntes från läktaren till och med. Men det som är positivt är att jag kan bolla tankar och ideér med Madde om hur allt känns. Vi har liksom samma tänk i ridningen och det är väldigt skönt. Skönt är också att Madde har betydligt längre ben än mig och på så sätt kan rama in den där Pica lite ytterligare nu när hon är trilsk och bråkig. Sen är det ju också fantastiskt kul att få se sin häst under en annan duktig ryttare! Även om Pica var långt ifrån sitt esse så är hon ändå fin att se på. Självklart blir jag otroligt ridsugen men det får ju som sagt vänta.

Madde kämpade väl med att få Pica att sätta in alla fyra benen in under kroppen, inte ge sig iväg utan lyssna på förhållningar, ta skänkeln och böja/forma igenom. Precis samma som jag jobbar med när jag rider, det är perfekt! Så mot slutet så kunde Pica acceptera att Madde faktiskt var den som skulle bestämma och började lyssna, men det är ju en liten bit att komma dit så att säga.


  

En bild från i våras när Pica var lite mer samarbetsvillig   


Idag får Madde och Pica mötas igen, förhoppningsvis så går det bättre idag än igår. Men det får liksom visa sig. Jag själv infinner mig självklart på läktaren och tittar på. Mimmi har skött marktjänsten i stallet idag igen, vad skulle jag göra utan Mimmi?
Pica fick igår lite nya grejer, Madde hade "ge bort saker" kväll igår och Pica fick ett nytt superbt tunnt fodrat utetäcke och ett helt nytt vintertäcke med hals, samt ett ländtäckte i ull, en gramantygel (när nu den ska användas?) och en sadelgjordstunnel. Det tackar vi bra myckt för! Jag vägrade mottaga det helt nya vintertäcket utan att få betala så det blidde 200 kr för det.
Nu ska jag ge mig ut på en lugn promenad, stillasittande och stillaliggande gör att man blir stel vilket inte är bra när man redan är stel.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards