Alla inlägg den 29 november 2010

Av Therese - 29 november 2010 19:06

Jahopp, då har stressen blivit "verklighet" så att säga. Man säger ofta att man är stressad men egentligen är man nog inte det på riktigt förrän man upplever stressrelaterade symptom. Today tog min stress en ny vändning och jag fick ett tecken på att jag egentligen borde ta det lite lugnt, men vart finns tiden till det? Tenta på torsdag, min del på grupparbete 1 och 2 ska båda vara klara nästa vecka, ny delkurs börjar på fredag, dubbla kriminologi-föreläsningar fram till jul, däremellan ska det hinnas med övrigt plugg, julklappshandling, livsfunderingar och det viktigaste av allt PICA!
Proviva och yoghurt/fil kommer bli mina trogna vänner framöver, Julafton kan jag få vila!


Igår red jag ett roligt och lätt pass på Pica igen. Allt flöt på väldigt fint och allt kändes så där toppen bra. Kunde till och med rida upp på medellinjen i galopp utan att Pica drog i väg som en bulldozer. I höger galopp kunde jag till och med samla henne väldigt fint. I vänster jobbar vi med att samla ihop till lugn arbetsgalopp.
Idag red jag halva passet ute på hoppbanan, man kan inte sitta i ridhus jämt. På med kläder från topp till tå och sedan ut. Skritta runt lite först och hittade sedan ett litet spår utan några halkiga fläckar. Så där red vi runt i kanske 20 minuter, skritt och 4 varv i trav. Sen gick jag in och avslutade. Eftersom jag inte hade några sporrar så blev det ett litet "lek-pass". Försökte mig på byten men det gick inget vidare, så det blev mest galopp i lättsits på fyrkanten. Pica var lycklig!


  


Nu ska jag gå och slänga ett öga på mina anteckningar inför tentan, sen blir det tv.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards