Alla inlägg den 8 november 2010

Av Therese - 8 november 2010 11:18

Igår när jag vaknade hade jag knappt ont i ryggen, jag var överlycklig! Ska väl inte överdriva med att jag var helt smärtfri, men det var bara vanlig ryggvärk och den beror antagligen på att jag varit ifrån ridningen i nästan en vecka. Så idag kommer ryggen förhoppningsvis att bli ännu bättre när jag äntligen ska få hoppa upp på min bruna fina häst.


Helgen har varit väldigt rolig! Lördagen bjöd ju på maskerad och jag var imponerad över hur många som faktiskt dök upp och utklädda till max, det gjorde ju liksom allt lite bättre. Trevlig tillställning med andra ord! Jag själv hade klätt ut mig till Smurfelina   


  


Kvällen gick för fort och jag drack för många glas med vin helt enkelt, när sjutton ska jag lära mig?


  

Fotograf: Ida aka Lucky Luke

 

Men sjukt rolig kväll helt enkelt. Dock har jag aldrig varit med om sämre uteställe, Nightshift suger! Fick stå i kö 40 minuter för att komma till garderoben. Jag har aldrig någonsin stått i kö mer än 10 minuter och då har det varit artist eller juldagen på statt dvs rätt mycket folk. Det här var under all kritik! Nästa utgång kommer nog ske i Örebro helt enkelt.

Igår söndag vaknade jag som sagt med knappt kännbart ont i ryggen desto mer kändes det i huvudet med lite frossa och illamående. Men det blev städning i lokalen, tur vi hade Andréa som varit nykter dagen innan som kunde se till att det blev städat så att säga. Med en som överdoserar vatten, en som ligger på golvet och en annan som illusterar hur man ska leka med Osman (en hund) så hade vi inte blivit klara så snabbt om det inte varit för Andréa.


På eftermiddagen blev det mat hos mormor därefter stallet. Jag kan inte annat än säga att det kändes helt underbart att äntligen kunna fixa Pica helt själv! Mocka, göra mat, byta vatten, borsta och till slut longera. Underbar känsla helt enkelt. Jag hatar att behöva vara beroende av andra människor och vill väldigt gärna klara av allt själv, men jag är ju oerhört tacksam för den hjälp jag fick från Mimmi och Madde förra veckan!

Idag blir det ridning igen, det känns härligt! Skulle vilja rida ute idag eftersom solen skiner och vädret ser strålande ut, men troligtvis är det ju hårt ute. Hatar den här perioden när det är påväg att frysa till i backen. Då kan man inte rida ordentligt ute förrän snön har lagt sig.


   


     


Fast på ett sätt så önskar jag väl att det inte blir fullt lika mkt snö som förra året, men ett par decimeter kan det gärna få komma   


  


  


  


Nu blir det lite kaffe och plugg för fulla muggar här.

På återseende!


// therre



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards