Alla inlägg den 25 november 2010

Av Therese - 25 november 2010 16:08

Det duggar som sagt inte tätt med inlägg i den här bloggen inte! Men jag har liksom ingen ork eller skrivlust just nu, för mycket annat som styr mitt liv helt enkelt.
Att läsa 150% vid universitetet kändes ju som piece of cake i augusti-september, nu i november-december känns det inte lika lätt längre. Tenta blandat med snart tre grupparbeten känns riktigt jäkla tungt. Att jag sen ligger efter med läsningen i kriminologin gör ju inte saken bättre. Sen har även pluggmotivationen försvunnit med vinden. Totally gone så att säga, finns ingen lust alls att plugga. Det ända som driver mig till den här tentan är att jag ska klara den för att slippa ha tre i januari, två ordinare och en omtenta isf.  Ja, ja det här ska jag nog klara av. Måste som sagt bara hitta tillbaka till motivationen och struktureringen av allt.


Pica har vilat i tre dagar av den enkla anledningen att hon behövde vila två dagar och den tredje fick jag lämna henne till Becca som redan hade Loffe att rida och då hann hon helt enkelt inte rida Pica också. Becca har ju också skola att tänka på. Men Pica dör inte av det! Nej, hon är nog snarare glad över att få komma ut på ett pass idag istället. Jag kommer nog med tycka det är skönt när jag väl är uppe i sadeln. Ridning och mockning är bra för själen. I mockningen så kan man ju bara vara och skingra tankarna eller inte ens tänka. Bara mocka, mocka, mocka liksom. Och i ridningen går det ju inte att hålla på med andra tankar än ridpasset, full koncentration på hästen. Stallet är min stressfria oas!

Och med det sagt är det dags att sätta i motorvärmare i bilen, ta en macka och sen åker jag mot min pärla i stallet.


  


På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards