Alla inlägg den 6 november 2010

Av Therese - 6 november 2010 13:18

Igår fick Madde och Pica tampas igen, bra mkt mer samarbete igår än i torsdags. Jag fick återigen se fina Pica under duktiga Madde, det är härligt! Kunde notera tryckskillnad i bakkärran från Pica när Madde arbetade henne under nedsittning jämfört med lättridning, big difference! Pica såg så härlig ut att rida stundtals, längtar till jag får hoppa upp i sadeln igen. Vill rida, rida, rida, nu, nu, nu! Men ridning är planerat till på måndag, imorgon skulle jag ha kunnat rida men det blir longering istället eftersom jag troligen fortfarande inte är helt bra än då.


Idag vaknade jag av mig själv strax innan nio, alltså sovmorgon. Det var skönt, sedan lite frukost och sen lade jag över musiklistan jag jobba med igår på ett usb-minne. Inget internet inför kvällen har resulterat i att vi fått gå den olagliga vägen för att fixa musik, men nu är det fixat! Kollade igenom mitt andra usb-minne som allt mitt material från gamla datorn ligger på. Snacka om nostaligi-tripp big time när jag lyssnade/letade låtar, det var happy-tonårstid kan man kalla det. Så jag plockade med några få låtar därifrån också. Så min musiklista ska kopplas ihop med Ida´s musiklista så det kommer nog bli riktigt nice ändå, även utan Spotify.
Sen läste jag ett helt kapitel i psykologiboken, det gick nästan läskigt fort att läsa. Men är det intressant blir det ju aldrig tungläst. Sen kom jag på den smarta idéen att jag skulle behöva ett par nya strumpbyxor, går till stan och upptäcker att allt är stängt och varför det, jo det är ju röd-dag så klart! Vad fan, tänkte jag och fick ju snällt gå hem igen. Så nu sitter jag här istället och väntar på att tiden ska gå lite fortare.


Pica får Mimmi-mys hela dagen! Känns skönt att Mimmi var hemma nu så jag kunde vila upp mig helt inför kvällen. Kan glatt säga att ryggen är ännu bättre idag! Ingen kramp längre när jag reser mig från sittandeställning och inga problem att böja mig framåt or what so ever. Visst känns det ibland och jag gör ju inga osmarta eller hastiga rörelser i onödan, tror dock att det kanske kan ske vissa osmarta rörelser ikväll. Men det har ju blivit så mycket bättre redan från igår så jag hoppas det fortsätter så här nu. Nyss så kändes det som att den inplanerade tävlingen den 21 november var till att glömma, men nu känns det som att det nog ska kunna gå ändå.
Nu blev det väldigt osammanhängande! Men jag ska nog gå och plugga lite en stund nu innan det är dags för dusch och därefter fix inför kvällen.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards