Alla inlägg den 2 december 2010

Av Therese - 2 december 2010 15:14

...men fortfarande många kvar. Årets sista tenta är gjord, får se det positivt behöver ju inte tentaplugg något mer det här året. Men inte är jag ledig för det! Har ju fortfarande Kriminologiarbetet kvar, samt labrapport till denna psykologi-delkurs, samt att imorgon börjar nästa psykologi-delkurs. Denna kommer nog var väldigt intressant, klinisk psykologi dvs psykiska sjukdomar och åkommor. Men tro inte det är bara lätt, dels ska vi läsa en kursbok på ca 550 sidor, utöver det läsa en "skönlitteraturbok" om en person med en psykisk sjukdom, samt intervjua en person som har en psykisk sjukdom/åkomma och skriva rapport på det sen, slutligen tenta såklart. Största problemet är ju att hitta någon person att intervjua, någon frivillig? Men allt löser sig nog om ett tag.


I morse klev jag upp halv sex, mörkt och eländigt. Frukost, fixa ordning, traska till bussen, bussen var knökfull! Jag fick dock sitta ner och det var jag glad över. Framme i Örebro är kl 07.28, perfekt tänker jag eftersom Uni-bussen ska gå 07.32 Tro på fan att det kommer någon bussjävel?! Klockan hinner bli både 07.42 och 07.52, vid 07.59 rullar den in. Där har jag alltså stått i -16 grader och väntat på bussjäveln i en halvtimme, att hinna i tid till tentan var ju liksom bara att glömma! Så jävla förbannad var jag, varför just denna dag?! Kommer till uni och får vänta på insläpp nummer 2 till tentan som är 08.45, kul!
Tentan kändes helt okej när jag lämnade in den, men nu känner jag att jag inte kommer klara den. Känns piss rent ut sagt, men det är väl bara att bita ihop och skriva tre tentor i januari istället. Skitdag! Unnade mig en god sallad till lunch när jag väl kom hem.


Resten av den här dagen har jag eldat, eldat, eldat eftersom jag är själv hemma. Jag är inte världsbäst på att elda men jag har ändå lyckats höja temperaturen här hemma från 16 grader till 20 grader (i rummet där kaminen är). Det är bra gjort tycker jag! Tycker inte om att vara själv hemma i detta stoooora hus, går an på dagen men på kvällen när det är mörkt är det bara läskigt. Där är en anledning till varför jag väljer att bo hemma istället för att ha egen lägenhet som vore fullt möjligt, jag hatar att vara helt själv! Okej, helt själv är jag ju inte. Katten är ju här också och hon har levt rövare hela natten lång! Skrikt och sprungit runt som en vettvilling, vet inte vad som flugit i henne. Hoppas på bättring till i natt.


  


Lite senare åker jag mot monstret i stallet. Lite ridning och allmänt pyssel står på schemat, imorgon får hon vilodag eftersom jag ska till uni och sedan ska jag hinna städa, duka och fixa för på kvällen ska jag ha "halv åtta hos mig". Har redan idag förberett morgondagens efterrätt. Vi alla känner att en catch-up i våra "höst-depressioner" är på sin plats helt enkelt.

Dags att lägga i mer ved.

På återseende!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards