Alla inlägg den 17 december 2010

Av Therese - 17 december 2010 21:04

...hur fort tiden går! Förra helgen stod tiden i princip still, den här veckan har känts som en endaste dag. Har upplevt 3 föreläsningar, 2 grupparbetsdagar och vi är nästan klara med vår kriminologi-plansch nu. Redovisning på tisdag, vi gör klart det sista på tisdag. Tur vi höll vår planering vi lade upp i början av terminen, öhm? NEJ! Men, många arbeten görs bäst med lite tidspress och vårt kommer bli supernice! Lovar att ta en bild på hela spektaklet när den är klar.
Min saker-som-gäller-plugget-lista innan jul ser ut som följer:

  • Skriva rent kriminologi-anteckning
  • Fixa en skönlitteraturbok om någon psykiskstörning
  • Fixa en person att intervjua (hittar jag ingen tar jag mig själv)
  • Läsa så mycket jag hinner och skriva anteckningar från kapitlen i psykologiboken
  • Läsa så mycket jag hinner i kriminologiböckerna

Yes, inte så mkt kvar ändå. Gäller att jag ligger i och verkligen tar tag i allt nu!
Min senaste tenta i psykologi hade jag planerat omtenta på, men icke lyckades få till ett VG på den till och med. Så en stooor lättnad kan jag säga.


Pica har fortsatt att vara hyggligt härlig att rida ända till idag. Lade fokus på galopparbete genom att rida svaga galoppöppnor. I höger galopp så gick det rätt så bra. Men i vänster sket det sig kan man säga! Hon drog iväg, krånglade, tog inte skänkeln och gjorde allt för att slippa. Men jag gav mig inte och det gav resultat. För efter lite bråk så släppte det helt och hon galopperade riktigt stora galoppsprång bakifrån och fram. Då fick hon avsluta sig. Duktig hästapålle!


  


Idag var jag inne på Granngården i Örebro och shoppade ett par dundersköna ridvantar som gav Roeckle-känsla men för halva priset mot Roeckle. Dock är dom skitful! Ser ut som ett par motorkross handskar, men vad gör det?   


  

Av märket SSG

 

Nu ska jag försöka göra något vettigt av den här fredagskvällen genom att plugga lite. Är ändå ensam hemma och på tv är det absolut ingenting utav värde att titta på. Så lite renskrivning av anteckningar, imorgon kväll blir det vinkväll hos Svensson. Trevligt, trevligt!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards