Alla inlägg den 23 december 2010

Av Therese - 23 december 2010 22:42

I dagarna två har jag gått upp före tuppen, dvs halv sju ca enbart för att hinna plugga mer än vanligt. Och visst har det gått! Alla kriminologi-anteckningarna inför tentaplugg är nu färdiga, 33+12 data A4 blev det totalt. Jag har skrivit och skrivit, känt den där känslan av att man bara står och trampar på samma ställe och inte ser något slut på eländet. Trodde aldrig jag skulle bli klar, men det blev jag! Inom psykologin har jag enbart 7 kapitel kvar att läsa och sammanfatta, dock är det bara 2 av 7 som är mest viktiga. Så jag känner att jag med gott samvete nu kan ta helt ledigt från allt vad plugg heter heeeeela julhelgen. Jag ska njuta av ledighet och den sköna känslan: Fy fan vad du är duktig och ambitiös Therre!

Jag klappar mig själv på axeln för att jag klarade av nästan hela min lista inför jul. Men efter ca 20 timmars plugg på 2 dagar känner jag mig rätt så nöjd ändå, jag hinner med det andra i mellandagarna.

Imorgon är det julafton, som alla säkerligen redan vet om. Den börjar för mig (som alltid!) tidigt, tidigt. Redan klockan halv 6 befinner jag mig i stallet för att vara ridvakt när årseleverna ska få rida lite, sen klockan 7 är det traditions-julfrukost innehållande den absolut viktigaste och den absolut minst julrelaterade munsbiten: Polly! Alla tar någon lite bit var, aldrig tar de slut, men de ska stå där i sin lilla skål, så är det bara! Julfrukost, återträff av "kändisar", julklappsutdelning och sen ska de små hästarna ut i hagen. Därefter någon gång åker jag hemåt, klockan 13 åker jag till mormor för att fira jul. På kvällen stundar tradition nummer 2, jag och Jenny (<-- icke hästluktande kompis) åker till stallet för att släppa Pica i ridhuset, sedan kvällsfodring. Hela julaftonen avslutas sedan med julklappsutdelning (igen!) hemma hos Maddelito.
Det är min julafton, den kommer bli nice! Hoppas alla ni andra som läser min blogg får en trevlig julafton med gooood mat och roliga klappar samt gott sällskap, det ska jag iaf!


  

GOD JUL!

 

// therre   

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards