Alla inlägg den 9 december 2010

Av Therese - 9 december 2010 18:56

ENORMT TACK till de kommentarerna som hann inkomma från mitt break down igår kväll! TACK för ert stöd! (och alla andra som jag vet finns där!)


Jag kom idag på vad som varit mig saknad, PICA!


  


  

Mitt hjärtegull!


I morse när jag fick kliva in i stallet och kliva in i Picas box kändes allt som hemma. Min stalltid är för värdefull för att slarvas med, det är ju där jag har mitt lugn! Gårdagens breakdown berodde nog delvis på att Pica varit saknad i två dagar. Två dagar utan stalluft, är två dagar för mycket! Speciellt när man bara ägnar sig åt sådant som ger vardagsstress, då behöver man verkligen få uppleva lugnet. Så idag känner jag mig så himla glad och enerigrik igen!


Pica är verkligen det bästa i mitt liv!   


  


Nåväl, mitt morgonprojekt i stallet innefattade träning. Och vilken träning! Även den är nog skyldig till min nyvunna energi. Pica är verkligen helt underbar när hon är underbar! Så himla fin att rida från början till slut idag! Fint stöd i handen, den där perfekta känslan att ha hästen mellan "hand och skänkel", känslan som Ebba beskrev det så fint (i senaste Häst och Ryttare btw!) "Känslan av att allt fungerar och hästen är som en förlängning av ens egen kropp" Och hur UNDERBART är inte det!
det är så svårt att beskriva känslan så jag gör det med en låt istället   



Nu börjar vi även hitta den där härliga takten i vänster varv och inte bara i höger. Gäller bara att jag inte låter henne skjuta ut bogen, för då blir det lilla inre bakbenet inaktivt. Galoppen den var också sådär nästintill perfekt idag. Allt blir så mycket lättare när Pica går rätt, avslappnad och eftergiven. Det är då hon blir känslig för hjälperna och sätet framförallt. Men läxa fick jag och det är att förfina galopphjälpen. Det ska räcka med att lägga fram skänkeln och inte behövas ett karatehugg med sporren   


Man kan ju tro att jag innehar någon slags släng av bipolärt syndrom efter att igår ha haft break down och idag glädje till tusen. Men det blir väl med oss psykologi-studenter som läkar-studenterna man anammar de sjukdomar man läser om    Så inom en snarframtid innehar jag bipolärt syndrom, schizofreni, panikångest och tvångsmässigt syndrom bara för att nämna några. Oavsett om det känns otroligt mycket i skolan ska jag försöka strukturera upp mina studier effektivt nu sista tiden för att kunna vila i jul, läsa min "extra" bok och umgås med alla dom bästa!


Nu ska jag försöka effektivisera mig lite genom att renskriva lite anteckningar.

Imorgon skola, sen ridning ute i snön om vädret inte är för usligt. På lördag agerar jag och Pica redskap på dressyrdomarutbildningen, det ska bli skojigt och spännande!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards