Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Therese - 9 mars 2009 11:23

Hela helgen har gått åt till att anordna tävlingar. Lördag var det dressyr för häst. Tävlingen höll på från kl 8.30 till 21.30 Aldrig mer sådan tävling.  Becca, Mimmi och Sara startade några utav ridskolans hästar och det gick faktiskt bra tycker jag, det är inte lätt att ta en ridskolehäst och tävla mot fina dressyrhästar. Så jag tycker dom var super duktiga!

Igår söndag var det dags för ponnyerna. Inte riktigt lika lång tävlingsdag som i lördags, men den var slitsam. Frida, Jonna och Elin fick fin fina placeringar i sina klasser och red på höga procent. Nu blickar vi framåt mot Div 3 ponny dressyr. Själv är jag lagledare och det ska bli hur kul som helst, speciellt nu när dom visade hur dom kan rida igår :D.  Det ska bli så kul att coacha och peppa tjejerna inför detta :).

Även Angelica var med och tävlade. Hon startade Feline. Och det gick bra, det är inte alls lätt att rida på Feline mot dessa andra super fina ponnyer som såg ut som hästar. Men dom red på godkänd procent och både häst och ryttare var nog nöjda tror jag. 

Helgen blev iallafall lyckad för våra hemma ryttare med många placeringar. Är jätte glad för dom! Känner mig väldigt inspirerad över att få åka ut och kolla på nya hästar och om möjligt även få köpa en fin häst med lite fint steg kanske :)

 Andrea föreslog att vi ev kunde dra iväg på söndag för att kolla på hästar och jag var absolut inte sen med att hänga på. Så jag ska ringa till de tänkt säljarna i veckan och höra om söndag passar dem bra, så hoppas hoppas!


I veckan ska jag iaf rida en del, Elske ska trimmas igen. Ska bli roligt att få rida lite igen. I övrigt är det jobb som gäller annars. Träffa Sofie för uppdatering imorgon över en fika/lunch.

Men nu ska jag nog ta och städa i mitt "hästrum" det ser för j*vligt ut!

Ha det!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards