Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Therese - 28 mars 2009 19:46

Idag var jag iväg och provred en jätte trevlig häst :)

En valack f. 98 e. Levantos II - Irco Marco.

Han var trevlig i dressyren, lite hängig i vänster tygel i början men det blev bättre efter ett tag. Mest hoppdressyr riden kändes det som då han tyckte det blev väldigt jobbigt att göra långa skänkelvikningar och öppnor. Men var ändå villig att jobba. Han gav en härlig ridkänsla även då jag red i hoppsadel med hoppläder som jag inte ens kan ju! Men han var riktigt riktigt rolig och det är ju bara att jobba på mer på dressyrridningen för han kunde ju iaf. Men ett stort plusa för denna häst var att han var en av de bästa hästar jag någonsin hoppat på. Superfin och lätt att hoppa. Mjuk och lugn före, över och efter hindret även fast jag var sämst och hamnade efter i språnget. Hoppade till och med så högt som 80 cm och det kändes som 50 cm.

Men Lina ska få kolla på filmen imorgon och se så att han ser ren ut i gångarterna, om han ser bra ut så ska jag iväg och rida en gång till på honom.


Imorgon ska  jag och Lindha iväg  och kolla  på KRT's tävlingar i Laxå, sedan Lag-möte och så ska jag kolla på hoppträningarna som är i nya.


// therre 


Slänger in en bild på Allan och hans ägare Monica Andersson. 


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards