Alla inlägg den 1 november 2009

Av Therese - 1 november 2009 13:07

Denna helg är nu till ända och den har varit mycket rolig måste jag säga.


Igår jobbade jag min sista lördag och det känns så tråkigt att få lämna över sina grupper till andra när man sett dom utvecklas så mycket under två år, men det är ju så det är. Sen är det ju även bra med ett byte av ridlärare för eleverna, då man inte  riktigt fokuserar på exakt samma saker  alla vi som jobbar på ridskolan. Men ändå har man ju alltid  samma mål med elevernas ridning  i grund och botten även om deras väg  dit  ser olika ut.  Det  är det som är det bästa med att faktiskt jobba som ridlärare att man får se en utveckling hos eleverna gammal som ung.

Eftersom det var min sista lördag igår då så fick jag några presenter från min första grupp fick jag en vinflaska, är ju ingen vinfantast men vitt vin kan allt slinka ned om det smakar väl, sen fick jag en ljushållare av ett litet gulligt barn och sen en massa kramar. Det är så roligt att se att man faktiskt är omtyckt, några barn såg nästan lite ledsna ut när jag i slutet av lektionen tackade för den tiden som jag haft med dom. Mina grupper har bara haft söta barn och det är tur att man ändå får se dom i stallet även om inte jag har dom längre.


Gårdagens halloweenfest blev lyckad och våran outfit var slående ful, men man lever bara en gång och man måste ju kunna bjuda på sig själv annars blir livet så tråkigt. Men festen blev lyckad dock lite för få utklädnader men huvudsaken var väl att man hade roligt.

Men karaktärer som kunde skådas var ju självklart Turtles, Robin Hood, Marylin Monroe, en påklädd Borat, häxa, "morgonmänniska" och några till. Efter festen drog vi vidare till Statt där träffade jag på gamla klasskompisar och det var riktigt roligt. Man blir alltid så glad när man träffar dom för dom är så härliga, har ju inte sett dom på säkert ett halvår eller något så då är det ju extra roligt när man ses.

Kvällen avslutades rätt tidigt, tröttheten slog till helt enkelt.


Idag har jag börjat min dag med att städa i lokalen med Andréa, Cassie och Ida. Kan ju säga att det var ju inte den trevligaste lukten som mötte oss när vi öppnade dörren. Men effektiva var vi  så på 1 timme hade vi städat alltihopa.

Resten utav dagen blir till att skriva lite mail och sen i em/kväll åka till stallet och mysa med Pickisen. Ridning blir det självklart, igår hade hon vila så nu kör vi en vecka igen och till helgen så får det nog bli lite inplanerad vila då det är två dagars tävlingar och alla ridbanor/ridhus är upptagna. Eftersom det är många starter så blir det ju två långa dagar med och man blir ju så seg när det är dressyrtävling. Ska i eftermiddag lägga ut preliminära startlistor så att folk som blivit bortlottade kan se det.


Nu blir det till att skriva mail och skicka iväg innan det är dags för mat.

På återseende!


// therre



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards