Alla inlägg den 26 november 2009

Av Therese - 26 november 2009 20:00

Ja men då var det dags igen då, imorgon tar jag min lilla telefon och slår återigen numret till vårdcentralen. Slår sedan in personnummer och bokar en telefontid. Livet är allt bra härligt. Nej, men det är så dags att söka lite hjälp för piss ryggen. Mamma, fd sjuksköterska, tror på ichias och jag håller med, så jag hoppas på ett läkarbesök för att få svar och möjligen få lite tabletter som gör att jag kan leva en vanlig vardag igen. Får jag inga är det väl bara att bita ihop och fortsätta, jag är ju inte halvfinne för inget?


Ridningen går jättebra i höger varv och jätte dåligt i vänster varv, inte så konstigt att det är så när jag har så ont och blir helt svag. Men idag trotsade jag smärta och red ändå trots att jag även jobbat idag. Så med ihop bitna käkar så red jag så gott jag kunde, dock ett par fler och längre skrittpass än vanligt men hela tiden var det jobb. Till slut var hon väl hyfsat bra, hon lade dock huvudet på sned och ville inte ställa igenom till höger men Lina sa att hon såg bra ut så jag får nog tro på det. Men jag hoppas på att jag snart kan bli bra i ryggen så det blir ridning fullt ut. Om inte annat blir det ju mer ridning för Mimmi. Men ska åtminstone kämpa på i en vecka till, för nästa vecka är det KM i dressyr och eftersom jag missade det förra året pga sjukhäst så tänker jag inte missa det i år igen pga "sjuk" ryttare. Efter det kanske jag kan ta det lite lugnare med ridningen eller om hon ska få vintervila lite tidigare än jag hade tänkt.


 

Pica och jag hoppas på att få utöka rosett antalet nästa helg :)

(Kom på att denna bild är väldigt bra på nosnätets position)


Upptäcket förut till min fasa att det var något fel på displayen på nya mobilen, har antagligen blivit något fel på grafiken sa min pappa. Så jag måste åka till Expert och fråga vad som är fel och antagligen då byta den eftersom jag ju endast haft den i 4 månader! Så det ska jag försöka fixa på lördag.


Imorgon står det mycket på schemat. Dagen börjar med frukostmöte på ridskolan med tävlingskommitén, sedan ska jag förhoppningsvis till läkaren, därefter ner till stan för ett besök på gröna skylten för imorgon kväll ska jag få återse mina kära klasskamrater och vi kommer nog få en helkul kväll som vi alltid får tillsammans. Ridning eller longering utav Pica imorgon återstår att se beroende på tid och om jag ev får ridförbud.


Nu blir det lite tv-tittande, SOS Gute, Criminal Minds, Law and Order SVU.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards