Alla inlägg den 22 november 2009

Av Therese - 22 november 2009 20:43

Då är Pica klippt för första gången i sitt liv (har jag för mig). Hon var duktig till slut. I början var hon så spänd i hela kroppen att klippmaskinen studsade på huden och hennes blodådror blev helt svullna. Men efter ett tag blev hon lugnare och när det blev lite mat så gick allt mycket bättre. Framtidsmässigt kommer det nog kunna bli bättre vid klippningar.

Klippningen är väl inte den bästa men jag ser det som en funktionsklippning och inte finklippning. Nu blir hon förhoppningsvis inte lika svett och senare får vi ju använda de fina tjockare innetäcken, whihooo! Mina tjocka innetäcken är de finaste. Men ang klippningen så lyckades jag få till klippningen hyfsat fin ändå upp till öronen, sen finns det lite kvar under magen men när spark-Pica visades så fick jag helt enkelt ge upp.  Är jag allt för missnöjd så får jag väl ta ett tag en annan dag helt enkelt. Men nu är hon klippt och det ser bra ut från långt håll och det är ju det viktigaste.

Efter klippningen fick hon springa lite i ridhuset för att få röra lite på sig idag. Hon blir så fin när hon springer och visar upp sig, höga knän och luft i stegen. Tänk om man kunde få till det vid ridning, men man ser ju att det finns där iaf.


Om en vecka bär det av till Globen. Jag skulle vilja ha så mycket pengar så jag kunde handla allt jag ville, tyvärr är det ju inte så. Men det viktigaste jag ska kolla på är Sprenger-stigbyglar och skrittäcke i ull från Krafft, då kan min Krafft-kollektion bli fulländad. Har ju redan både vitt och marinblått schabrak från Krafft. Sedan sitter ju aldrig ett billigt täcke eller billigt schabrak fel när man hittar rätt färg och kvalitée. Skulle vilja åka dit nu! Men får väl hålla mig till tåls en vecka till helt enkelt.


Nu blir det lite tv.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards