Alla inlägg den 15 november 2009

Av Therese - 15 november 2009 14:45

Idag var det träningstävling i hoppning på klubben. Jag bestämde mig igår för att jag skulle vara med idag, för hoppkänslan igår var verkligen super! Fick till ett språng som var ordentligt, dvs inte två meter ifrån och då blev jag glad och kände att det går att klämma in ett extra galoppsprång utan att krascha. Så efter gårdagens superkänsla blev det idag en start i 60 cm först.


En bra runda utan några större missar, Pica var laddad vilket kändes bra för då är hon mycket lättare att rida på. Så efter våran runda (dubbel nolla) låg vi på andra placering i den klassen. Så jag väntade men tyvärr kom det en snabb liten ponny och petade ner oss till tredje plats vilket blev utanför placering. Men jag bestämde att jag vill starta 70 cm också när det kändes så bra. Så sagt och gjort så blev det en start i den klassen med.

Pica var lika fin och bra i den klassen, jag red även bättre vägar den här gången eftersom det var samma bana som i 60 cm. Så när vi ridit klart så fick jag vänta på om jag skulle bli placerad.


Och jag låter en liten bild tala, man säger ju att en bild säger mer än tusen ord...


 

Man kan inte annat än vara stolt över sin duktiga häst!


Så nu har vi taggit våran första placering/rosett tillsammans och fler ska det självklart bli. Tänk att det kunde bli så rätt den här gången när jag köpte Pica. Mer och mer saker liksom bara passar perfekt, vi är lite som två pusselbitar börjar jag tro.

Så efter dagens fina framgångar så känner jag ett starkare självförtroende inför hoppningen och nu ser jag fram emot påsken för att få starta henne på en riktig hopptävling.


Igår kväll efter hoppträningen blev det till att ta bilen ut i skogen för att avnjuta mat hos Ida. Och vilken mat! Underbart gott var det! Efter maten så satt vi bara och pratade hela kvällen, kom hem vid halv tolv.


Resten utav denna dag ska jag tillbringa med vila, har ju varit i gång sen 8 i morse. Blir en tur till stallet vid 17 sen för att pyssla med min duktiga Pickis.

På återseende!


//  therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards