Alla inlägg den 6 november 2009

Av Therese - 6 november 2009 10:37

På kvällarna innan jag ska sova brukar jag kolla på Big Brother. Jag tycker det är rätt roligt att kolla på men ibland undrar jag hur hög intelligens nivån egentligen var i det där huset. Häromdagen hade några killar en diskussion ang parfymer och kom fram till att ljus färgade parfymer är för ljus hudade killar och mörka parfymer är för lite mer mörka killar, en utav killarna kläckte: "Den här parfymen vara bara typ 20 min på mig eftersom den är ljus men på dig som är ljus så skulle den typ vara 2 timmar!" Nu är det ju inte citerat ordagrant men nåt i den stilen sa de. Man undrar ju vad för slags intelligenta parfymer de fått tag på som kan känna av ifall den passar den hudtypen och personligheten, är det fel så känner ju parfymen tydligen av det och försvinner fortast möjligast. Ibland så undrar man ju verkligen.


Måste ju säga att det var roligt att få så många kommentarer ang foder, alltid spännande att få se vad andra ger sina hästar. Det är väldigt intressant med foder har jag upptäckt, kan verkligen förstå varför Madde tycker det är så roligt.

Picas nya foderstat känns rätt så bra, inga konstigheter och hon äter som hon ska. Visst hon tycker väl att hon borde få mer mat, hon skulle nog kunna äta ihjäl sig om hon hade fri tillgång på hösilage. Så det är tur att hon inte har det, haha! Då skulle hon nog rulla fram sen.


P betar  


Ridningen denna vecka har fungerat riktigt bra. Mitt upplägg har passat in väldigt bra denna vecka. Fick dock en dags mindre ridning ute än planerat eftersom vädret bestämd snö. Visst tycker jag om snö men då kan det väl komma mycket istället för lite vitt skit på marken. Får se om det kanske kan bli bättre väder nästa vecka.

I förrgår red vi mycket skänkelvikningar och efter mycket tjat så kan hon faktiskt korsa benen som jag vill, även fast hon inte så gärna vill. Travar-Pica visade sig igen vilket gjorde att jag bestämde att det fick bli mycket galopp-jobb igår. Mycket galopp med fokus på rakriktning, takt och tempo. Efter mycket förvänd galopp och endel öppnor blev hon riktigt bra i galoppen och vi provade på några enkla byten som blev nästan bra, fick till ett som faktiskt var riktigt hyfsat. Vi behöver träna mer på det helt enkelt. När jag travade av var hon riktigt trött men väldigt fin, vinklade in bakbenen och böjde faktiskt igenom ordentligt i hasen, hade vi haft den formen och lite mer energi hade det varit guld kan jag lova. Men hon var så jäkla trött efter gårdagens arbete, men duktig var hon.

Idag ska vi endast kör skritt och trav på böjda spår, tror nog det kan finnas en del träningsvärk i musklerna från gårdagens arbete. Sen ikväll ska vi göra iordning för helgens tävlingar. Kommer bli två sena dagar men jag tror vi ändå lyckas få så alla får jobba halvdagar vilket är super! Ska bara se till att jag själv får halvdagar, brukar ju gärna ta på mig för mycket ansvar men ska nog lämpa över lite till andra.


Nu ska jag se på Las Vegas innan jag åker ut till stallet.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards