Alla inlägg den 25 november 2009

Av Therese - 25 november 2009 13:37

Det korta två dagars uppehållet beror på hel dags jobb och dålig rygg samt tv-tisdag.

Blir så trött på mig själv när jag bara kan skriva särskrivningar hela tiden. Då måste man ju gå till baka och ändra så att inte språk polisen kommer och arresterar mig. Men lilla fingret vill ju så gärna slinka ned på mellanslagsknappen (har säkert något fint data-namn jag inte kan). Så ja ber verkligen om ursäkt för alla särskrvningar som man kan hitta lite här och var i alla mina inlägg. Men jag kan nästan utnämna mig själv till särskrivningsdrottning.


Nog om särskrivningar, veckans jobb har bestått utav reklam-utdelning på Posten i måndags och stall-jobb på ridskolan igår. Efter dessa två dagar är min rygg helt paj. I måndags orkade jag rida 25 minuter innan jag gav upp, igår fick Mimmi rida. Så nuförtiden måste jag välja jobba eller rida? Idag valde jag rida eftersom det skulle bli en lektion för Ola.

Pica var inte på sitt bästa humör idag men det beror på att jag börjar komma åt de där små (läs långa) bakbenen på rätt sätt. I början ville hon inte göra någon öppna utan ville hellre stå still så då fick jag låna Kyra-pisken, den är ju rätt lång och tydligen väldigt bra. Så för att få henne att gå framåt och göra öppna samtidigt, en svår ekvation enligt Pica, så fick det bli några klatschar med pisken men det gillades inte bakut så jag höll på och trilla av. Hon kan verkligen få till ordentliga bakuter. Men efter det blev det väl lite bättre med öppnorna.

Ola tyckte redan hon såg bättre ut efter förra veckans lektion, hon hade hittat tillbaka lite bättre till sin "vanliga" galopp, så det var ju positivt. Så jag ska försöka rida med spö igen och ska nog ta Kyra-pisken eftersom den kändes bra i handen plus att den är ju som sagt låååång.

Idag gick det bättre att rida i höger varv än vänster eftersom ryggen inte vill vara med, vänster benet kändes jätte svagt och gjorde kolosalt ont! Men jag bet ihop och behövde bara stanna en gång för att få hämta tillbaka krafterna. Men känslan av det hela var inte så najs kan jag ju säga, ska försöka ta tag i denna rygg nu, ordentligt! Ska försöka jobba mer i skolan och mindre på Posten och ridskolan för att avlasta ryggen lite.


Nu njuter jag av en ledig eftermiddag framför tvn innan jag ska tillbaka för kvällsbortsning och en liten promenad med Pica. Hon blev inte alls så svett idag efter ridpasset som hon brukar så klippningen var verkligen nödvändig. Men jag behöver köpa en ny borste, en som är mjuk men inte för mjuk utan man ska kunna borsta lite lera osv med den ändå. Men jag brukar vara rätt bra på att köpa borstar så jag kommer nog hitta en snart, borstar är nog en liten fetisch jag har, haha!

Nu blir det lite catching up i bloggvärlde, på återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards