Alla inlägg den 9 november 2009

Av Therese - 9 november 2009 14:49

Jajjemän, DM:et vi anordnade i helgen gick plus. Känns jätte härligt att kunna gå plus när det var domararvode för 5 domare utifrån länet, 9500 kr i premier. Men nu är det äntligen över och det har verkligen gått över förväntan. Hela helgen har flutit på myckt fint och alla som hjälpte till som funktionärer var guld!

Extra kul är att från Karlskoga Ridklubb fick vi:

Senior DM-guld till Lina och Smarren

Junior DM-guld till Ebba och Vandolein

Ponny DM-brons kat c till Elin och Penny

Sen bör också nämnas fina insatser från Frida och Figgen samt Jonna och Wislana som båda red super fina godkända LA ritter, deras andra respektive första starter i just LA. Man blir så glad för allas skull!

Och det här är ju verkligen ett bevis på att vi har duktiga ryttare i våran klubb.


I helgen har Pickis fått vila då det inte funnits någon tid över för att rida. Men hon behövde en två dagars vila nu så det blev perfekt in i planeringen, passade ju på att rida lite hårdare pass förra veckan några dagar. Men efter att hela helgen kollat på massa tävlingsekipage vill jag inget hellre än att få träna och träna så vi kan tävla och kanske kunna placera oss till våren. Så jag har inte varit annat än ridsugen nu i helgen, men idag ska vi rida igen. Ska prova att rida utan nosnätet och se hur hon reagerar, hon har ju inte reagerat något med skakningarna när jag longerat. Men jag ska ändå ta tag i det här med att söka dispens nu så att det är klart till nästa år, för första tävlingen är redan i februari på hemmaplan. Längtar redan!


Pica tävl  


Nu ska jag försöka uppdatera mig lite vad gäller bloggar, fejjan och allt som är på nätet.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards