Alla inlägg den 16 november 2009

Av Therese - 16 november 2009 15:50

När jag läser alla andras bloggar är det ständigt nya kort överallt, så vill jag med ha det egentligen. Men jag ska förklara varför det inte är så mycket bilder på denna blogg.

För det första så har jag ingen usb-kabel till min nya telefon, (än) så redan där börjar ju hela proceduren. Sedan måste jag göra följande:

1. Ta fram min gamla telefon + usb-kabel

2. Ta fram mammas telefon och plocka ur batteriet

3. Ta fram ytterligare en telefon där det finns ett extra sim-kort

4. Sätta i sim-kortet i min gamla telefon och sedan ta batteriet och sätta i. Men då passar ju inte batteriet helt utan är lite för långt så det måste jag håll i hela tiden.

5. Transportera över bilden/er via bluetooth från den nya telefonen till den gamla.

6. Transportera bilden via usb-kabel från den gamla telefonen till datorn.

7. "Sätta ihop" samtliga använda mobiler.


Nu kanske det finns en viss förståelse till varför det inte finns så många nya bilder på denna blogg, det är ju ett jäkla meck för att fixa en enda liten bild till datorn som sedan ska in på bloggen eller facebook. Men jag ska köpa usb-kabel snart, börjar tröttna på denna procedur nu faktiskt.


Idag har jag gjort ett ryck på Posten. Kört reklam i en massa trappuppgångar. I de första husen upptäckte jag en ny finess med moderna hissar. Stod och väntade med 18 reklamhäften i famnen ( 1 reklamhäfte vägde ca 400 gram, vilket ger ca 7,2 kg totalt) på att hissen skulle komma ned. Hör då hur det är en kvinnoröst som säger något. Blir ju skiträdd och ser mig om och inne i hissen, men ingen är ju där! Kliver in i hissen och trycker på våning 6. När jag kommer upp till våning 6 så säger samma kvinnoröst: "Våning sex". Förklaring till mysteriet helt enkelt och lite häftigt att ha det så. Men sen så undrade jag varför någon behövde säga att man kom till den våning man tryckt på knappen till. Rösten infann sig ju bara när man nådde sin "slutdestination", antagligen vet man ju att man är på våning 6 om man nu tryckt på den knappen. Men det finns så mycket onödiga tekniska finesser nuförtiden.


Ska om en stund bege mig till stallet. Pica har vilodag idag, så det blir en promenad i ridhuset sen så hon för rör lite på sig. Sen blir det nog ett tag med massageborsten på henne också. Finns säkert lite träningsvärk sen helgens hoppning. Själv får jag massage imorgon, känner att det är mycket välbehövligt! Ryggen känns helt paj nuförtiden trots övningar från sjukgymnasten, tror nästan på överansträngning som suttit i sen i somras. Men jag får diskutera med Patricia imorgon om hon kan tro på något annat kanske.

Nu blir det lite vila innan jag åker.

På återseende!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards