Alla inlägg den 28 november 2009

Av Therese - 28 november 2009 10:32

Oj här var det blått! Tror dom har lagt in så man ser hur texten ser ut på bloggen sedan, inget jag gillar men inte så mycket att göra något åt.

Vårdcentralen ska jag nog sluta ringa till efter gårdagens samtal. Ringde igår morse och bokade en telefontid.

Ring ring!

-Therese!

-Ja, hej det här var sköterska från vårdcentralen, du hade bokat en telefontid här hos oss. Vad kan jag hjälpa dig med?

Jag förklarar hela förloppet. Säger att jag tror det är ichias som jag även haft förut, att jag vill träffa en läkare och att jag inte ens klarar av att gå längre sträckor för att det gör så ont.

-Ja, men då tycker jag du ska prova någon receptfri antinflammatorisk medicin.

-Det har jag redan gjort.

-Vilken då?

-Ipren

-Ja, vad bra! Hur länge åt du den?

-Längre än man får.

-Och hur många dagar är det?

-Veckor!

-Jaha(?) Men det här är ett ärende för sjukgymnasten, så jag tycker du ska boka en tid där.

-Men jag har redan varit där och fått en massa övningar men det hjälper inte så jag vill prata med en läkare!

-När var du hos sjukgymnasten?

-I september, men min rygg har ju inte blivit något bättre.

-Men jag tycker ändå du ska söka upp sjukgymnast för att lägga upp en träningsplan.

-Jaha, okej?!

-Ja, lycka till, Hejdå!

-Hejdå! (dumma tant)


Jag blev så förbannad! Så jag ringde mamma och berättade allt så hon ringde genast upp vårdcentralen och fixade fram så jag fick lite smärtstillande utskrivet och en vakning av en läkartid. Ska det vara så här? Kan man inte få den hjälp man tycker att man själv behöver, det är ju inte så att jag ringer dit för att det är kul. Och hade den lilla sköterskan kollat i min journal så hade hon sett att jag hade haft samma sorts problem för två år sedan

och då fått besöka läkare flera gånger och därefter sjukgymnast. När jag ringde för öroninflammation fick jag åka dti direkt, men lite ont i örat kontra ryggont så man inte kan röra sig normalt är kanske inte av lika stor vikt?


Men men nu är det ju fixat för läkartid, förhoppningsvis snart. Men jag kämpar väl vidare helt enkelt.

Igår var det lite fest hos Sofie, kan säga att min magmuskler gjorde otroligt ont efter allt skrattande! Gud så roligt vi hade, dock blev det en tidig kväll för min del då de andra skulle ut och jag valde att gå hem dels pga pengar och dels pga ryggen. Känns som ett mycket smart val idag, då ryggen ändå är helt kaputt.


Så idag får Andréa hoppa Pica så jag kan spara mig. För imorgon åker vi ju till Stockholm/Globen. Kommer bli supernice, först stan sedan annexet och sist en kvällsshow. Kommer ju bli som en nostalgitrip då jag inte varit där på 4 år och innan det åkt 6 år i rad. Helst vill man ju åka nu, men den här dagen kommer nog gå rätt fort tror jag.

På måndag sedan bär det av ner till Ullared. Där blir det ofc en massa shopping, vet inte vad jag ska köpa men vintertäcke och martingal står på listan av hästsaker. Sen kommer det säkert slinka ned en massa annat med. Men ska den här gången försöka tänka efter ordentligt om det är nödvändiga saker jag köper eller om det är något som jag kan klara mig utan. Man måste börja tänka på ekonomin.


Nu ska jag försöka hitta någon frukost.

På återseende!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards