Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Therese - 1 oktober 2009 10:03

Har precis tryckt i mig frukost, men det var inte så lätt. Har en svullen hals så det känns som om man ska trycka ned maten förbi en stor tennisboll, gud vad det är härligt! NOT! Men jag har mig själv att skylla, springer man utan skor på helgerna nattetid så är det ens eget fel. Men man tänker väl inte alltid så smart när man är ute och ränner.
    Kul var det! Faktiskt en utav de roligare helgerna, det gav mig lite ny motivation här i livet. Så tack till alla som förgyllde kvällen! Nu ser jag fram emot en likadan om inte roligare kväll den 31 okt.


Dagen idag ska jag fylla med lite städning. När jag är klar med det är det nog lagom tid till Ridsport dimper ned i postlådan, älskar torsdagar jämna veckor! I eftermiddag ska det ridas två hästar, Pica och Luna. Det har blivit lite som att ha två hästar nu för tiden, de till och med beter sig som det. De går i samma hage, pysslas om utav samma personer, får extra silage samtidigt och betfor samtidigt. Dom är liksom synkade nu, hur det ska gå sedan när Angelica ska få rida igen det får framtiden utvisa, vi får nog fortsätta med samma synkade stil tror jag. Men det är lite härligt, ger man en utav dem en extra morot måste man ge den andra också en extra morot, annars blir dom avundsjuka på varandra. Dom är så söta!

   Ridmässigt fungerar det hyffsat på båda två, dock är de helt olika att rida. Pica är lätt och kräver inte så mycket kroppsarbete från piloten medan Luna kräver full koncentration hela tiden, så när hon är riden är man i princip helt slut. Men hon är trevlig som tusan och har blivit bättre sen jag satte mig upp första gången, men ännu är det en lång bit kvar.


Pica rid  


   Imorgon ska Andréa och jag bege oss till Karlstad för lite hästshopping, mina stövlar har kommit! Hoppas 

även att mitt nosnät har kommit som jag bestält. Så det blir stövelprovning och sedan självklart lite annan shopping så klart. Vi ska åka till en annan butik som jag inte hört talas om förut och sen kanske vi gör en sväng förbi Hööks.

   I helgen blir det tävling på ridskolan. Regional dressyr med klasserna LA upptill S:t George, ska bli jätte roligt. En annan rolig sak den dagen är att vetrinären jag hade på Strömsholm kommer och ska tävla hos oss, så om mitt nät kommit ska jag försöka prata med henne och uppdatera henne lite om hur det gått. För hon var väldigt angelägen om att få veta hur det går för oss eftersom hon fortfarande håller på och forskar i ämnet. Så Pica är nu med i hennes studie om hästar med Head Shaking Syndrom, värsta häftigt!


Nu blir det till att städa lite så jag hinner klart innan Ridsport kommer.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards