Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Therese - 15 oktober 2009 10:00

Sol sol sol! Idag är det verkligen så där underbart väder, så idag blir det nog till att rida ute.


Har ju gått ett par dagar sen uppdatering och jag har hunnit med att träna för Cissi. Själva lektionen var väl inte den roligaste men väldigt nyttig. Det blev fokus på att få henne att bjuda på själv framåt och komma igång med bakbenen ordentligt. Kände mig som en nybörjare när jag red runt utan att ha någon som helst form på henne, men arbetet gav resultat för på slutet var Pica så trött så trött. Hon var så trött så hon inte ens reagerade när jag gjorde höpåsarna.

Fick iaf börja med att väcka henne med en massa övergångar skritt-halt-skritt-trav-skritt-halt-trav osv, sen över till trav-galopp-trav-galopp osv. Därefter sa Cissi att jag skulle följa fyrkanten, ställa mig upp i lättsits och låta henne galoppera. I 78 m ridhus hinner man få upp en del fart kan man säga, sen höll jag på att ramla av när Pica helt plötsligt såg ett jätte farligt spöke och kastade sig åt sidan i våran fartfyllda färd. Men det var ju lite roligt att man får vara lite crazy på dressyrträning. Efter det hade vi iaf väckt Pickisen ordentligt, då blir det rätt mycket och härligt med häst, ryggaktivitet kan man säga att hon har med, sååååå skumpig! Men jag får väl vara nöjd med det hela helt enkelt, inte så lätt å göra något annat när hästen inte vill gå framåt. Men nu har vi fått lite mer tips på vad vi ska träna på tills nästa gång.


Idag fortsätter vi på att träna på framåtbjudning fast ute i friska luften. Ska även mäta min häst så jag kan räkna ut vikt för jag behöver lägga om foderstaten, mer energi måste hon få. Så det ska fixas i helgen, det är rätt så kul att räkna foderstat. Ska även göra det till Luna.


Imorgon ska jag följa med Angie när hon ska in med Luna till kliniken, hon är tyvärr halt lilla hästen. Så jag ska följa med att springa med henne. Sen så blir det hoppning när vi har kommit hem, Andréa ska bygga en liten bana så då ska Pica och jag passa på att hoppa lite grann.

Nu ska jag städa innan Ridsport kommer.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards