Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Therese - 7 oktober 2009 22:09

Skapade just länken för stöd utav Rosa Bandet. En väldigt viktig sak att samla in pengar till. Själv har jag bidragit till att köpa ridvantar som är gjorda just för Rosa Bandet-kampanjen. Dom är de bättre vantarna man kan använda, så de är verkligen att rekommendera sen är de även väldigt fina.


Vantar

Bild på vantarna som även finns i vitt


Idag blev det premiär i nya sadeln. Den var underbar! Jag kunde komma ned ordentligt och sitta i övergångarna, visst sen är det ju mycket kvar som att jag behöver lära mig att räta upp mig lite mer, är ju så van att bli automatiskt lite framtlutad från förra sadeln att det satt sina spår, men jag försöker verkligen tänka på det hela tiden. Själva ridpasset var inte så mycket att hurra för, Pica var väldigt seg. Vet inte om det beror på pälssättning eller att hon helt enkelt inte vill bjuda framåt eller om jag behöver klippa henne. Hon är ju inte van att få gå i varmridhus (med element!) med vinterpäls, så jag funderar på om jag ska klippa henne för så slipper hon ju bli så svettig och blöt nu när hösten och snart vintern är här. Ska fundera lite till, men det lutar i nuläget åt klippning.


Andréa, jag vet att du är arg på mig men jag är hellre helt frisk till Halloween!


Nu dunkar örat så mycket att jag måste sluta skriva, dags att duscha och möjligen gå och lägga sig i sängen. Något som är bra nu iaf är att jag är rätt så frisk i övrigt, inget ont i halsen eller konstiga ögon nu är det bara öronen kvar.

På återseende!


// therre

Av Therese - 7 oktober 2009 10:25

...och då bryter det ut öroninflammation. Hoppas verkligen att man bara behöver vara så här sjuk var tionde år!

Började min dag med att vakna av att örat gör ont och är helt igen täppt. Ringer till vårdcentralen och rådfrågar. Får till svar att det antingen är svullet från förkylning eller öroninflammation. Får åka upp dit för ett besök. Jag kände redan då att det säkerligen var en öroninflammation, varför inte ta allt på en gång liksom? 

     Väntar i hundra år känns det som men sen äntligen är det min tur. Sköterska ett frågar vad som är problemet och jag förklarar. Hon kollar i båda öronen, det ena är fint och det andra är väldigt rött. Hon frågar om jag har sämre hörsel och det har jag inte märkt iaf. Hon går iväg i ca fem-tio minuter och kommer in med sköterska två som konstaterar samma sak och frågar samma frågor. Jaha tänker jag, men vad är problemet då? De går iväg efter en läkare. In kommer sedan läkaren, frågar vilket öra som det är problem med, kollar i det och ställer diagnosen inflammation i mellan örat. Kunde jag inte fått komma till läkaren från början? Så nu är det penecillin i fem dagar som gäller, vilket betyder att det inte blir någon utgång i helgen som jag velat. Men jag vill hellre bli helt frisk än bli mer sjuk igen.


Igår kom ju sadelprovaren ut till mig, från Strömsholm. Hon frågade direkt hur det hade gått med nätet och jag sa som det var och hon blev jätte glad för min skull. Sen blev det sadelprovning. Provade först en Spalding (nog lika som Malin köpte), den låg bra på Pica så den provred jag i. Skön sadel med djupt säte, men jag ville ju ändå prova den underbara Albionsadeln också för att känna skillnad. Så efter att ha ridit i Spaldingen så la hon på Albionen och jag provred. Hon frågade om jag kände någon skillnad och jag svarade: "Den här är tio gånger skönare!" Red runt ett tag och njöt. Sen hade jag även fått låna Madde J's Albion för att prova den. Men den låg inte riktigt så bra som den andra gjorde och passade inte mig fullt ut heller. Så efter provningen så gick vi in i stallet igen och diskuterade. Sadelprovaren frågade vad jag tyckte och jag var ju redan kär i Albion och hon höll med om att jag fick en bättre position i sadeln i den och att Pica fick bättre bogfrihet.

   Så efter det kollade vi på mina andra sadlar jag hade hon gav mig ett pris på dem för ett inbyte och det passade mig precis som jag tänkt mig. Så nu hänger den sprillans nya Albion sadeln på min sadel hängare i stallet. Fick ett fint marinblått överdrag till också. Så nu börjar problemen lösas upp allt eftersom, känns så skönt. Nu behöver jag inte längre känna någon omotivation till att rida längre för nu har jag ju köpt en sadel som passar mig och hästen vilket känns jätte bra.

   Men efter det här är jag typ urfattig men det är det värt i längden. En drömsadel har jag ju fått och jag kan ju spara in pengar på en massa andra onödiga grejer, så det går nog på ett ut tror jag. Just nu vill jag att dagen ska gå fort så jag får åka till stallet och rida. I den här sadeln kommer jag kunna rida i timmar och det kommer nog aldrig kännas dåligt längre, haha!


Så med ny sadel återkommer nu motivationen att få rida och träna ordentligt igen. Nu ska Pica och jag träna och träna en massa så vi kan bli bra och kanske placera oss någon gång på tävling i vår.

   Så resten utav dagen ska jag fördriva tiden så gott det går, sen blir det att "vakta" när Angie ska få skritta Luna idag, med gipset på. Sen fixa med mockning och mat för att till slut rida, can't wait!

   På återseende!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards