Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Therese - 25 oktober 2009 11:27

Ja det gör den verkligen. Nyss var det ju två månader till våran Halloweenfest, nu är det bara en vecka! Vi har massor att fixa nu, klädseln är ju inte ens klar än riktigt, men det ska vi väl hinna med i veckan.


Men nu ska jag uppdatera lite ang de senaste dagarna som gått.

I fredags blev det en tur på stan med Cassie, god lunch på Som Hemma och sen blev det ett besök på "gröna skylten". På eftermiddagen så blev det jobb på ridskolan och sen på kvällen fick Mimmi en lektion på Pica. Båda två var jätte duktiga och på slutet var Pica väldigt fin, men Mimmi upptäckte nog att man verkligen måste rida varje sekund på henne annars blir det bara pannkaka. Men hur som helst så känner jag mig nu ännu mer trygg att låta Mimmi rida henne när jag sett henne rida Pica så bra. Så det kommer bli jättebra så, nu behöver jag ju inte planera in vila varje gång jag har ont om tid utan kan be Mimmi ta en tur på Pica istället.


Lördag, alltså igår, blev det jobb på morgonen. Sen stannade jag kvar en stund på ridskolan för att konferera lite med Andréa ang kvällens bravader. Därefter blev det hem och äta och vila lite grann. När kvällen sedan väl var framme så blev det ridskolan för lite After Hour-hoppning. En rolig stund på ridskolan med mycket prat osv, men vi valde att åka vidare hem till Cassie för lite fortsatt intag utav dryck. Kvällen avslutades sedan på Statt.


Idag söndag vaknade jag och trodde klockan var halv tolv, men hon var ju bara halv elva. En timme extra har vi fått och det var väldigt skönt. Men det innebär ju att mörkret infaller fortare så om man vill rida ute bör man göra det tidigt helt enkelt.

Dagen idag kommer innehålla ett barnkalas och sedan lite ridning på Pickisen tror jag. Hade tänkt att hon skulle få vila men det får ske på tisdag då hovslagaren kommer och skor. Hon blev ju så öm sist så det är lika bra att hon vilar oavsett om hon blir öm eller ej.

Igår fick jag även reda på något som gör mig lite ledsen, men jag lämnar det bara såhär löst eftersom jag inte vet om det är helt "sant" eller hur man ska säga, men jag blir lite besviken faktiskt.


Nu ska jag ägna mig åt lite vila innan det är dags att bege sig till stallet.

Ha det!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards