Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Therese - 9 oktober 2009 10:20

Igår gick det nog helt uselt att rida, sadeln är fortfarande värd varenda krona så den är det inget fel på. Men jag vet inte vad som blitt med höger skänkeln. Vänster ligger som den ska, avslappnad och fina intill hästens sida, höger ska jag vrida i någon sorts krampakig vinkel så knät ligger och trycker mot vulstret. Vet inte om detta är i kombination med att jag måste byta stigbyglar då nuvarande är så fulla i skit som inte går att ta bort, så foten glider helt enkelt ut hela tiden. Får sitta med foten som man gjorde när man började rida halvvägs genom stigbygeln. Problematik! Inte så konstigt att Pica då inte förstår mina signaler när jag krampaktigt ska vrida skänkeln.

  Aja, framåtbjudningen inne är helt jätte dålig, ute är den rätt okej. Vet inte om det beror på att jag inte ridit för någon på länge nu och hon inte är helt lösgjord. Tror det kan vara en faktor. Men det har ju varit lite svårt att rida som man bör i en sadel som man inte kan sitta i. Men ska iaf träna till veckan så det är väl bra.


Luna gick bara en liten lugn stund igår. Fick bråka lite med henne eftersom hon inte vill göra som jag ville, det gillades inte helt från hennes sida bakåtslickade öron emellanåt. Tror hon saknar sin matte. Men efter ett tag då släppte hon faktiskt till och blev rätt så bra, då var det synd att jag var tvungen att sluta.


Idag ska båda hästarna få komma ut i skogen och galoppera. Pica ska få göra skogspremiär med nosnätet, får se om det är bättre även där och inte bara vid ridning. Ska iaf bli härligt om vädret kan hålla hela dagen, för just nu är det strålande sol och klarblå himmel ute! Turen görs i sällskap med Andréa och Frida och Figgen, så det ska bli så härligt. Kanske kan detta få Pica lite mer motiverad i dressyrridningen nu när vi äntligen får komma ut i skogen igen.


Ikväll blir det planka på Katrinedalskrogen, mumma! Planera inför Halloweenfesten som snart är här och prata lite allmänt skit som man alltid gör. Just nu längtar jag otroligt mycket efter att åka till Ullared, men det är ju typ en och en halv månad kvar innan det sker vilket är synd. Men nu ska jag städa.

    På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards