Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Therese - 21 oktober 2009 21:41

Idag stod det hoppning på schemat. Andréa agerade som vanligt banpersonal/tränare.

Vi började med att trava lite bommar och det var ju jätte farligt för dressyrhästen Pica som lyfte högt på benen och drog sen i väg i någon slags skentrav, haha! Sen fortsatte vi med att hoppa liten två studs, studs är ju inte direkt min favorit men det gick rätt bra ändå kändes inte alls läskigt Eftersom bommarna nu lämnat backen så blev det ju h göööör läskigt tyckte Pica och hoppade snabbt över det med, sen efter blev det någon sorts okontrollerad galopp rakt fram. Efter några studs omgångar så fick Lollo hoppa studs och sen fem och en halvan, jag stod över den övningen. När de hoppat sitt gjorde Andréa en liten oxer som vi hoppade och sedan skulle vi snabbt komma tillbaka för att svänga snäv sväng runt, sen runt och hoppa ett hinder längs långsidan. Till slut så hade jag faktiskt lite koll på var alla fötterna var och vi hade till och med fått lite fart i Pickisen. Så då fick det räcka, hon är så super att hoppa på.


Har idag jobbat som vikarie i svenska och engelska. Högstadieelever är bråkiga! Speciellt åttorna, hela tiden ska det testas av olika slag. Men till slut får man faktiskt lite koll på dem. Respektlösa? Jaaaa! Tur att det finns filmundervisning både för att det är lätt att hålla i och för att man får betalt för att se på film. Imorgon ska jag jobba lite på Posten. De behövde lite avlastnings hjälp på de övriga  brevbärarna, så imorgon  ska jag springa i trappor igen.  Får väl hålla koll på fötterna så de inte  vrickar sig, för det går inte. I helgen ska jag ju gå ut med  ninja-flickorna Cassie, Andréa och Ida.  Förfest på After Hour-hoppningen, som säkerligen kommer vara super rolig för den verkar ha varit det sist iaf.


Nu ska jag nog gå och duscha för imorgon är det en tidig morgon igen.

Ha det!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards