Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Therese - 27 oktober 2009 19:59

Ja, det verkar som att det stundande DM:et kommer att gå just plus minus noll, helst vill vi ju lite plus såklart. Vårat koncept att under lördagen köra med ett "extra pris" på 1000 kr till den som uppnår högst sammanlagda procent i två valfria klasser verkar ha lockat många, idéen gav ju åtminstone klirr i kassan eftersom vi inte har några andra premier. Sen ligger nog tävlingen lägligt till för de som vill avsluta sitt tävlingsår med att kanske starta en Msv B. Men ett mag-stress-sår mindre nu när man vet att det antagligen kommer att gå ihop sig till plus minus noll.

Kom även på nu att jag oftast börjar min inlägg med "Ja,......." men det faller sig in så bra helt enkelt, hoppas det är ok.


Men innan DM så är det ju Halloween som stundar och det ska verkligen bli riktigt roligt! Jag, Andréa, Ida och Cassie ska anordna en maskeradfest och vi har bestämt att utklädnad är ett måste annars kvittar det. Vi kör ett "grupp tema" på gröna superhjältar, i veckan ska vi fixa det sista med utklädnaden. En annan rolig sak är att Madde kommer hem denna helg för just våran fest, ska bli så kul att få träffa henne igen. Man har känt att något har fattats här hemma ända sen hon flyttade och man visste inte riktigt vad det var förrän man fick prata eller träffa henne, så det ska verkligen bli så roligt!



I hästväg så red Pica och jag på hoppbanan igår. Minst sagt måttligt roligt att rida där efter en massa regn, det var som att rida i en sjö. Pica som heller inte är något direkt big fan av just vatten som finns tomhus så det blev ju inte direkt den lättsamma Pica som jag jobbade med. Hon tyckte det var viktigare att hålla koll på vattenpölarna istället för att koncentrera sig på vad jag ville, men till slut så insåg hon att det faktiskt inte fanns någon torr fläck och började istället arbeta med mig.  Mot slutet var hon framåt luftig och fin.

Arbetet med att fokusera mycket på kvicka och aktiva bakben tror och hoppas jag har gett något sorts resultat, får se vad Cissi säger imorgon för då är det träning igen.

Idag fick hon nya dojjor så det fick helt enkelt bli vilodag då hon blev så öm sist efter skoningen.


Pica rid 3  

Sitter som en potatissäck på bilden, jag vet!


Skrev ju för ett tag sen om ett par billiga Sprenger stigbyglar, men jag har inte fått något svar så det får nog bli till att köpa ett par nya. Ska vänta till jag varit i Globen och hoppas på att det kanske kan finns några som är på lite reapris. Känns bra att vi är där på söndagen då många säljare vill bli av med mycket saker och pressar priserna mycket. Finns det inga får jag helt enkelt beställa ett par, för jag ska ha sådana!


Nu ska jag ägna mig åt min tv-tisdag, Ugly Betty, Desperate Housewives, Hell's Kitchen.

På återseende!


Ni är lite dåliga på att kommentera ;)


// therre



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards