Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Therese - 5 oktober 2009 22:25

Japp, mina ögon är röda konstant nästan, vänster lite mer än höger. Halsen innehåller någon stor koloss som inte vill att man ska kunna svälja utan att behöva vrida sig runt. Kan inte ens minnas när jag var så här sjuk senast, kanske tio år sedan?


Idag tog iaf tag i mina igen klistrade ögon och ringde vårdcentralen. Fick till svar att det är förkylningen som satt sig i ögat. Så jag är alltså förkyld inte bara i hals och näsa utan även i ögat. Aldrig hört på maken, men fick iaf ögondroppar utskrivet. Så min första kraftansträngning för dagen blev till att cykla till apoteket, med de röda ögonen! Har tagit dropparna en gång idag hittills, ska ta igen innan sovdags, kan meddela att det inte var så trevligt. Hatar verkligen att få vatten eller något skit i ögat, än mindre att man ska behöva hälla saker i ögat. Usch och fy!

Kraftansträngning nummer två blev att hjälpa någon väldigt gay-kille att bära in delar till vår nya duschkabin. (Råkade nyss radera en stor del av texten, tacka vet jag ångra-knappen) Jag kan ju lova er att killen var hel gay och jobbade med ett rätt manligt yrke dvs transportera grejer i en lastbil. Konstig kombination!

Men killen var ju heller inte hel smart för övrigt. Han frågade vart han skulle ställa grejerna och jag sa att jag inte visste, typ inne i huset? Men han föreslog först att ställa dem vid husväggen som är ut mot gatan så de är fullt synliga för allmänheten. Vem bär in dem sen då? Och vem försöker inte sno en helt ny duschkabin i glas liksom? Not so smart som jag sa.

Kraftansträngning nummer tre, fyra, fem, sex och sju blev att åka till stallet. Mocka, göra mat, rida häst ett och rida häst två. Jag var rätt slut efter mockningen kan jag tillägga.


Ridningen gick väl hyfsat. Luna var mer stel än vanligt efter två dagars vila, Pica spänd som en fiolsträng och gick icke att påverka i trav, men galopp och skritt gick bättre. Jag vill ha en ny sadel nu! Tur att sadelprovaren kommer till mig imorgon, hon har med sig Albionen och sen några fler som hon tror kan tänkas passa Pickisen.


Nu är krafterna slut för dagen, skulle ha bjudit på en bild med Pica iförd nosnät men det ville sig inte att ladda upp den. Försöker på nytt igen  imorgon.

Goder natt!

 


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards