Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Therese - 18 oktober 2009 15:59

Fick kommentar från någon som inte vågar skriva sitt eget namn då det var en kommentar som tydligen skall vara till för att jag ska bli "ledsen". Kan tänka mig vem personen i fråga är och den får gärna komma till mig personligen och förklara vad jag gjort för fel.

Att inte kunna signera med sitt eget namn är bara fegt. Man bör kunna stå för vad man säger och tycker!


Idag har det anordnats tävling på ridskolan. Gick väldigt bra tycker jag trots mycket dåligt uppslut av funktionärer. Känns helt meningslöst att anordna tävlingar för klubbens tävlingsryttare när ändå ingen hjälper till. Men de som var där idag och slet ska ha credd! En väldigt kort tävling med lagom antal starter, skönt att kunna åka hem en stund och vila innan jag ska åka upp igen.

     Pica ska få komma till frisören, hon ser ju snart ut som en travare med den långa manen, haha! Sen ska jag gå lite med Luna (som jag tydligen ridit sönder på en månad. Men vad vet jag, jag kanske inte kan rida?) hon behöver röra på sig lite grann. Pica har vilodag efter att ha gått rätt hårt ett par dagar nu med dressyr och hoppning. Igår red jag ut med FF på morgonen. Vi hade en trevlig tur tills vi mötte en traktor och Pica blev helt livrädd. Kastade sig runt och galopperade åt andra hållet, så jag hoppade av och ledde henne förbi traktorn som snällt hade stannat och väntade tills vi var förbi. Sen upp igen och fortsatte hemåt. Så nu vet jag det också, traktorer är hemskt läskigt.

    I fredags hoppade vi ju. Det gick jättebra tills på slutet när hon bara drog iväg med mig och inte ville stanna riktigt. Men jag var tuff och red på hinder även om farten var högre än vad jag brukar hoppa i, med fart menas alltså dressyrtempo. Men det var kul att få hoppa lite igen.


Nu ska jag ägna mig åt att läsa lite bloggar osv.

På återseende!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards