Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Therese - 4 oktober 2009 21:05

...sjukdomen på riktigt. Skrev igår om mina röstproblem. Kan meddela att igår var dom bara en fis i rymden mot idag, efter en dag utav att ha varit speaker från 9 till 18.30 så är halsen helt fucked up. Mucoangin tas för jämnan men det hjälper väl inte nämnvärt mycket. Men inte nog med att halsen gör ont, i natt vaknade jag klockan 3 med igen klistrade ögon, snart ögoninflammation? Ögonen är röda och har varit hela dagen, folk måste ha trott att jag kommit direkt från efterfesten till att hjälpa till på tävling. Men om det ändå vore så väl. Är ögonen lika imorgon blir det samtal till vårdcentralen, jippie! NOT, men kanske får ringa ändå för halsen har ju varit ond i en hel vecka nu och det brukar jag aldrig vara.


Men nog om mina klagerier om sjukdom hit och sjukdom dit, idag var det ju tävling. Mycket roligt att få se duktiga ryttare. Men i LA:n såg man många som red på kandar med stången liggande rakt bakåt, varför rida på kandar om man inte kan rida med det rätt? Men det är väl så att det är spännande och visst jag tycker med det är roligt att rida på kandar, men inte varje dag. Man måste ju ha en lösgjord häst på tränsbett innan man bör rida på kandar, så har jag lärt mig.

    Idag skulle ju även min vetrinär från Strömsholm komma. Jag meddelade i sekretariatet med en lapp till henne att hon gärna fick komma till mig och det gjorde hon. Hon blev jätte glad att få den lappen när hon kom och hon hade klurat ett tag på vem utav alla hästar det gällde. Men hon kände igen mig och blev glad att jag hade tagit kontakt. Hon hade tydligen frågat på kliniken om jag hade hört av mig och det fler gånger, kul att hon är så engagerad. Men jag ska iaf maila henne om vart man kan få tag i nosnät som faktiskt kan fungera, för hon hade en tanke om att prova med sådana och visa att de faktiskt hjälper när folk är där och får sina hästar undersökt. Kul att man kan bidra till forskningen.


Pica och Luna har fått två vilodagar, har inte haft någon som helst ork till att rida. Imorgon tar jag tag i det igen. Skulle ha jobbat på ridskolan men överlåter det till Hanna, jag känner mig ju som sagt inte så fräsch. Ibland behöver man få vara hemma och vara sjuk, även om det inte är något jag gillar.


Nu ska jag ge upp det är med bloggandet för idag. Behöver få varva ner innan jag ska sova, dagen har varit lång och lite slitsam.


// halsproblems therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards