Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Therese - 12 oktober 2009 10:59

Igår red jag Pica efter en planering och det gav resultat. Inget bländande men en stor förbättring från tidigare gånger. Så idag kör vi på samma princip, planering planering planering.

Nya sadeln är helt fabulous! Det går att sitta ner i trav även om jag inte sitter enligt skolboken kan jag sitta ner och arbeta henne. Men guuuud vad jobbigt det är! Men det är väl bara till att träna på det helt enkelt.

Har även löst problemet med stigbygeln och kramp-skänkeln. Jag borstade av lite skit och det blev bättre sen upptäckte jag att jag även hade ojämna stigläder, höger ett hål kortare. Inte konstigt att foten glider ur när jag försöker pressa ned benet som det går i vänster, så nu är det mycket bättre igen. Har ju hört förut att jag haft ojämna läder men jag hävdade klart och tydligt att jag inte hade det, men jag får helt enkelt erkänna att jag hade fel. Men det är inte alltid så lätt att känna när man själv är sned i bäckenet.


Pica rid  


Den 15 november ska det vara klubbhoppning på ridskolan och då ska jag och Pica vara med. Vi ska starta en 70 cm hoppning, vet inte om jag ska starta bara clear round eller om det ska bli en A:0/A:0 också, vi får se. Kul ska det bli iaf, måste bara träna lite grann. Har inte hoppat på jätte länge nu, känns som att det börjar bli dags. Får se om Lollo kanske ska hoppa för Andréa i veckan, I hope so!  Jag har ju lovat en hoppbild men jag har inte fått någon och kan inte "ta" någon heller eftersom de bilderna är kopieringsskyddade.


Nu ska jag ägna mig åt att kolla på One Tree Hill.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards