Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Så många måsten!

Av Therese - 2 november 2009 12:49

Så lite inspiration!

Inspirationen till att orka ta tag i något är verkligen noll, en stor fet nolla! Men jag tog mig lite i kragen och kollade när ansökan till Vreta skulle vara inne och det är 15 april så då kändes det lite lugnare. Men sen tänkte jag ställa mig i bostadskö och visst kö går att ställa sig i men vart fanns det lägenheter att hitta ute i Ljungsbro på den där sidan? Nej, alla måste tydligen läsa på universitet om man ska få någon lägenhet. Men det löser sig väl på något vis antar jag.


Sen är det typ 100 samtal ang DM. Varför är inte jag med på startlistan? Kan jag få flytta mig i startlistan? Får man byta klass? Hur är underlaget ute? Läs i ryttarmeddelandet, säger jag! Tydligen väldigt svårt för endel. Men det är väl så det är. Ska bli skönt när de här tävlingen är över då är det bara roliga händelser kvar utav året, Ullared och Globen. Känner att Ullaredsresan gärna får vara typ imorgon så man kan få åka bort ett tag och umgås i gott sällskap. Men det är ju bara en månad kvar så jag ska väl inte klaga det kunde ju lika gärna ha varit ett halv år.

Mycket klagerier men man måste få klaga någon gång ibland också.


Ridmässigt går det rätt hyfsat nu. Travarbetet fungerar bättre än någonsin, vi kan arbeta ordentligt i trav utan att det är handbromsen i hela tiden. Men nu när traven fungerar bra så är galoppen helt skit. Pica kör någon slags  fyrtakts-galopp emellanåt, lata hästen! Men söt är hon när hon väl pinnar på med sina långa ihopknöcklade bakben. Igår red vi mycket övergångar och till slut så kunde vi göra övergångar enbart med hjälp utav sätet, annars brukar det vara jag-vill-inte-sakta-av-utan-tar-bettet-och-springer-Pica som är i farten, men inte igår så det var roligt att en miljon övergångar faktiskt ger resultat. Sen blev det endel skänkelvikningar och fokus på rakriktning med alla fyra benen in under kroppen som hon inte jätte gärna vill. Fick tips av Cissi att träna det på fyrkanten och rida inneskänkel mot yttertygel och samtidigt håll koll i spegeln så man kunde se och känna att det faktiskt blev som man ville. Sen fick vi ju även öva lite tretakts-galopp eftersom Pica hellre ville leka travare igår.

Idag fortsätter vi med snabba övergångar och lite mer voltarbete, ska nog rida med ett spö idag så jag kan peta lite på de där lata bakbenen när vi ska galoppera.


Pica rid  


Nu ska jag nog ladda upp lite bilder på facebook som finns på den här datorn.

På återseende!


// therre

 
 
Ingen bild

Patricia

2 november 2009 21:52

Men är det långt mellan Vreta och Ljungsbro? Tänk va bra att bo i ljungsbro då kan du ju köpa lördagsgodis direkt på Cloetta.

 
Therre

Therre

3 november 2009 10:51

Patricia: Nej, det är typ cykelavstånd mellan därför vore det bra att kunna bo där, sen att Cloetta är där kan nog bara vara farlligt haha!

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ida

3 november 2009 11:52

Therre! En av mina bästa vänner har en lgh med stall mellan Vreta och Ljungsbro. kan kolla med henne om du vill. Mina hemtrakter!

 
Ingen bild

"Robin Hood"

5 november 2009 22:47

stångåstaden har många lägenheter i ljungsbro! HELLO!?! i would know :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards