Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Therese - 4 juli 2009 20:02

Japp, nu har vi lyckats med bedriften att få sårskada från spark under uteritt. Helt otroligt! Hur lyckas jag få skador vid så konstiga tillfällen? Nalle fick ju sår skada av att hoppa igenom ett täcke i hagen, med betoning på hoppa igenom.

I vilket fall incidenten inträffade under uteritten idag med FF och Angie. Vid "avtravningen" efter galoppen i skogen så råkade Pica komma för nära Figgen bakom ifrån och snabb som han var så slog han bakut, en ren olycka helt enkelt. Mest mitt fel som var oaktsam. Men vi stannade snabbt och Frida kollade ifall hon kunde se något men icke. Så vi travade vidare.

Senare vid trav så tyckte hon att hon såg blod vid framskyddet men då sa jag att hon nog såg i syne. Sen såg Angie blod på ena bak, då tänkte jag "Jaha, balltramp (!) = boots runt om."

När vi väl var tillbaka och jag hoppade av så såg jag att det runnit blod från ett sår på överarmen ner längs hela frambenet, jättemysigt. INTE!
Så det blev sårtvätt, samtal med "vetrinär"-Lina om hon hade någon bra salva och tips. Det hade hon of course, tack så mycket för rådet och salvan! Såret är inte jätte stort men ändå så mycket blod. Imorgon tog jag utsläpp för att kolla såret och svullnaden som redan blivit. Antagligen sjukhage imorgon så hon inte springer och såret spricker upp mer.


Nog om det nu till trevligare ämne. Kakan smakade fin fint! Men det får nog med en kaka även fast jag har möjlighet att baka fler, den var väldigt mättande.

Nu lite bildvisning...





Några bilder på mig och konvalecent-Pican.


Linda och Jean (e. Jasper-Utrillo, för intresserade)


Lina och Maranello (e. Warsteiner-Napoleon)

Lina vänsterskänkeln ser väl inte så pjåkig ut eller har jag helt fel? 



Denna söta bild på Pican får avsluta inlägget.

Ha en fortsatt trevlig kväll!


// therre

Av Therese - 4 juli 2009 13:45

Jajjemän, kakan Herman står i ugnen och det doftar ljuvligt! Ska bli spännande att få prova smaka den senare idag.

Igår blev det inget inlägg då åskan slog till rejält. Herregud vilket väder! Vaknade i natt vid 3 och då var det ännu värre. Men dock har denna klibbiga tropiska värmen försvunnit, jippie! Man kan äntlligen röra en arm utan att bli helt svett.

Efter det första åskovädret var det ju till och med behagligt att rida i ridhuset, till och med så att det fläktade lite när man galopperade.  Tränade på skänkelvikningar igår, har jag glömt hur man gör mån tro? Dom funkar verkligen inte! Sen kan jag inte sitta ned på stackars Pican, men jag måste ju träna på det för att lära mig. Cissi-träningen kom nu! Sen fick jag byta träns mitt under ridpasset för att hon kändes konstig i munnen, från tredelat till rakt. Blev något bättre men måste verkligen kolla munnen nu.  Problem problem problem, varför är jag inte mer förvånad?


Helgen för övrigt kommer bli lugn, dammsuga lite på rummet imorgon då damråttorna börjar krypa av sig själva nu. Sen fixa ridbilderna som utlovat.


Nu blir det lunch innan stallet för uteritt med FF och Angie och Pärlan (dock skritt för deras del). Ha det!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards